برپایی بیش از ۲۷۰ غرفه صنایع دستی و سوغات در کرمانشاه طی نوروز ۱۴۰۲

شناسهٔ خبر: 07AEF4CF -
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی ۲۷۶ غرفه صنایع‌دستی،سوغات و سیاه چادر در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، «امین کوگانی» عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به آغاز بکار نمایشگاه‌های صنایع دستی کرمانشاه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، اظهار کرد: در نوروز امسال تلاش کردیم تا در ورودی همه شهرهای استان نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را برپا کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه تصریح کرد: تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، سراب هرسین، امامزاده احمد سنقر و دربند صحنه نیز از دیگر مناطقی هستند که نمایشگاه‌‎های صنایع‌دستی را در آنها برپا کرده‌ایم.

وی تعداد کل غرفه‌های صنایع‌دستی، سوغات و سیاه چادر را در سطح استان ۲۷۶ غرفه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۵ غرفه را صنایع‌دستی، ۴۰ غرفه سوغات و ۷۳ مورد هم سیاه چادر تشکیل داده‌ است.

کوگانی اضافه کرد: در شهر پاوه هم یک غرفه فروش اینترنتی محصولات صنایع‌دستی شهرستان راه‌اندازی شده‌است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی کرمانشاه، تولیدات هنرمندان استان عرضه شده‌است، اعلام کرد: خوشبختانه در روزهای گذشته شاهد استقبال بسیار بالای گردشگران از این نمایشگاه‎‌ها بویژه در مناطقی همچون طاق‌بستان هستیم.

به گزارش هاناخبر، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =