افزایش 27 درصدی بارش‌های پاییزی کرمانشاه/ 19 روز بارانی داشتیم

شناسهٔ خبر: 07B58C7C -
به گفته معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بارش‌های پاییز امسال استان نسبت به سال قبل 27 درصد افزایش داشته است.

به گزارش هاناخبر ،علی محمد زورآوند با اشاره به وضعیت بارندگی و دمایی پاییز امسال استان کرمانشاه، اظهار کرد: پاییز امسال به طور میانگین در سطح استان 164.8 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال قبل 27 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 15 درصد افزایش داشته است.

وی میانگین بارش در شهر کرمانشاه در این مدت را نیز 178 میلی‌متر اعلام کرد که از بارندگی‌های پاییز سال قبل چهار درصد کمتر و از بارندگی بلندمدت فصل پاییز 39 درصد بیشتر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش پاییز امسال را نیز مربوط به پاوه به میزان 204 میلی‌متر دانست که نسبت به سال قبل 66 درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت شش درصد کاهش داشته است.

زورآوند تعداد روزهای بارانی پاییز امسال در استان را 18.9 روز اعلام کرد که این عدد در سال گذشته 19 روز و در بلندمدت 19.1 روز بوده است.

وی تاکید کرد: تعداد روزهای بارانی در شهر کرمانشاه نیز در سال جاری 21 روز ، در سال گذشته 25 روز و در بلندمدت 19.6 روز بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت دمای استان در پاییز امسال نیز با بیان اینکه در پاییز میانگین دمای هوا در استان 15.1 درجه سانتی‌گراد بود، عنوان کرد: این میزان دما در سال گذشته 14.6 درجه سانتی‌گراد و در بلندمدت 13.9 درجه سانتی گراد بوده است.

وی میانگین دمای هوا در شهر کرمانشاه در همین مدت را نیز 12.9 درجه سانتی‌گراد اعلام کرد که این دما در سال گذشته 12.6 سانتی‌گراد و در بلندمدت 11.7 درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه پاییز امسال 6.7 روز همراه با یخبندان را در سطح استان سپری کردیم، یادآور شد: این تعداد روز در سال گذشته 10.4 و در بلندمدت 12.6 روز بوده است.

به گفته این مسئول، پاییز امسال تعداد روزهای همراه با یخبندان در شهر کرمانشاه 10 روز بوده که این تعداد در سال گذشته 23 روز و در بلندمدت 22.9 روز ثبت شده است.

زورآوند درباره وضعیت دما و بارش در فصل زمستان پیش رو نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد دمای هوا در سه ماهه زمستان در حد نرمال خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی‌ها بارش‌های زمستانی امسال در کرمانشاه نیز در حد نرمال خواهد بود، یادآور شد: بارش‌ها در ماه‌های اول و دوم زمستان کمی کمتر از نرمال و در ماه آخر (خصوصا نیمه دوم اسفند) بیشتر از نرمال است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه اضافه کرد: البته دقت این پیش‌بینی‌ها بین 60 تا 70 درصد است و امکان تفاوت بین دما و میزان بارش‌ها با آنچه پیش بینی شده وجود دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 5 =