رفتار پزشکیانیِ اعضاء لیست امید در قبال روحانی!/ اصرار 6 نماینده استان بر پاسخگویی رئیس دولت تدبیر

شناسهٔ خبر: 07C40202 -
علی‌رغم افزایش نارضایتی عمومی از عملکرد دولت دوازدهم، اکثریت نمایندگان ملت حاضر به امضاء طرح سوال از رئیس‌جمهور نشده‌اند.

به گزارش هاناخبر ،

   طرح سوال از رئیس‌جمهور برای چهارمین‌بار در طول یک سال اخیر با 80 امضاء به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده و چنانچه همچون دفعات قبل، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد شاید در روزهای آتی شاهد حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در خانه ملت باشیم.

رئیس‌جمهور بر اساس آئین نامه‌ی مجلس 26 روز دیگر فرصت دارد تا با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 5 محور عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر، رکود اقتصادی شدید چندساله و افزایش روزافزون نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی پاسخ دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر اعضاء لیست امید از امضاء طرح سوال امتناع کرده‌اند و در آذربایجان‌شرقی نیز از 19 نماینده مجلس تنها 6 تن حاضر به امضاء سوال از رئیس‌جمهور شده‌اند.

طبق اسناد منتشر شده آقایان احمدعلیرضا بیگی، محمداسماعیل سعیدی و محمدحسین فرهنگی از حوزه انتخابیه تبریز، ضیاءا.. اعزازی از بناب، سلمان خدادی نماینده ملکان و یعقوب شیویاری از میانه 6 نفری هستند که خواهان پاسخگویی روحانی شده‌اند.

فارغ از آنکه جای منتقدانی همچون محمدحسن‌نژاد، رضا علیزاده و قلی الله قلی‌زاده در این لیست خالی است، نمایندگان جناح مستقل اعم از جلیلی، امینی و داودی نیز حاضر به امضاء طرح سوال از رئیس‌جمهور نشده‌اند.

مسعود پزشکیان، شهاب‌الدین بیمقدار، زهرا ساعی، معصومه آقاپور، محمد وحدتی و فردین فرمند نیز 6 نماینده اصلاح‌طلبی هستند که از امضاء طرح سوال رئیس‌جمهور خودداری کرده‌اند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی درحالی از جمع‌آوری امضاء برای طرح سوال از رئیس‌جمهور انتقاد و چنین اعمالی را غیرضروری می‌داند که در دولت‌های قبل جزو چهره‌های پیگیر طرح سوال از رئیس‌جمهور بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =