فعالیت 990 بهورز در روستاهای کردستان/کمبود بهورز در خانه های بهداشت

شناسهٔ خبر: 07C535A7 -
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر و براساس بررسی های انجام شده، روستاهای استان با کمبود بیش از ۳۰۰ بهورز مواجه هستند.

به گزارش هاناخبر ،

فرزام بیدارپور گفت: هم اکنون ۹۹۰ بهورز در ۶۳۰ خانه بهداشت استان مشغول به فعالیت هستند که با بررسی های انجام شده در استان به حدود هزار و ۳۰۰ بهورز نیاز داریم.

وی  افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از بهورزان در استان بازنشسته شده اند و به دلیل کمبود نیرو برخی از خانه های بهداشت به صورت پاره وقت فعالیت می کنند و عملا تعدادی از این خانه ها خالی می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: سالانه از سوی سازمان اداری و استخدامی و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجوز جذب بهورز به ما داده می شود که براساس شرایط و ضوابط نیازمندی خود را اعلام خواهیم کرد.

بیدارپور با بیان اینکه سال گذشته ۷۷ بهورز جدید در استان جذب و در خانه های بهداشت مشغول به فعالیت شدند، ادامه داد: بومی بودن، استقرار در محل خدمت و ۳۰ سال تعهد کاری خدمت در روستا از شرایط استخدامی بهورزان است.

وی به شرایط پذیرش بهورزان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر افرادی که به عنوان بهورز مشغول به فعالیت خواهند شد باید حداقل دارای مدرک فوق دیپلم در یکی از رشته های بهداشتی باشند و پس از گذراندن دوره آموزشی ۲ ساله و شرکت در آزمون استخدام خواهند شد، ضمن اینکه افراد دارای مدرک دیپلم نیز برای روستاها محروم جذب می شوند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: بهورزان در سخت ترین شرایط و با حجم بالای کاری فعالیت می کنند و مشکلاتی دارند که از جمله آن تعهد ۳۰ سال خدمت در یک روستا است که با بزرگ شدن فرزندانشان و تغییر شرایط زندگی این مساله به مشکل تبدیل شده و تقاضای انتقالی می کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =