مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:

۱۱ نفر در اثر حوادث غیرمترقبه در آذربایجان غربی جان باخته اند

شناسهٔ خبر: 07C81525 -
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۱ نفر در اثر وقوع حوادث و بلایای طبیعی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش هاناخبر ،

امیرعباس جعفری با بیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه از استانهای حادثه خیز در کشور به شمار می رود افزود: از این تعداد۶ نفر در اثر وقوع سیل، ۴ نفر در اثر صاعقه و یک نفر نیز به دلیل وقوع تندباد جان خود را از دست داده اند.

وی سیل، رانش زمین، خشکسالی، صاعقه، زلزله و سرمازدگی را از مهمترین حوادث و بلایای طبیعی به وقوع پیوسته در استان برشمرد و اضافه کرد: امسال تاکنون در اثر این حوادث بیش از ۹ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی، مسکونی، ابنیه و راه ها و مسکن وارد شده است.

جعفری با اشاره به آغاز فصل بارشها و احتمال وقوع سیل و سیلاب در استان افزود: شیب زیاد، توپوگرافی خشن و شرایط اقلیمی حاکم بر استان باعث شده تعداد آبراه ها، مسیل ها و رودخانه ها زیاد بوده و احتمال وقوع سیل در ای منطقه نیز زیاد باشد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی مجموع طول مسیل های استان را شش هزار و ۹۳۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این میزان دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربوط به رودخانه های دائمی و مابقی رودخانه های فصلی است.

جعفری خاطرنشان کرد: به طور میانگین از مجموع دو هزار و ۹۴۷ روستای استان دو هزار و ۷۵ روستا با جمعیت بالای ۶۸۲ هزار نفر در مسیل رودخانه ها واقع شده اند که خطر سیل و سیلاب آنها را تهدید می کند.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خطرات سیل اظهارداشت: با اقدامات ساده از جمله پرهیز از ساختن خانه در حریم رودخانه، در دسترس داشتن کیف امداد و کمک‌های اولیه به همراه داشتن آب و غذای کافی به همراه قرار دادن اسناد و اوراق بهادار را در جعبه‌ای ضدآب و مطمئن می توان جلوی بخشی از آسیب و خسارات را گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در خصوص همکاری سایر دستگاه های اجرایی نیز عنوان کرد: مدیریت بحران نه در آذربایجان غربی بلکه در کشور و حتی دنیا نیازمند مشارکت همگانی است و در این راستا دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی و مردم نیز باید در این خصوص مشارکت و همکاری لازم راداشته باشند.

جعفری در خصوص بالا بودن میزان بلایای طبیعی و خسارات ناشی از آن در بخش کشاورزی اظهارداشت: بیمه محصولات کشاورزی، توجه کشاورزان به هشدارهای هواشناسی و نیز ارائه آموزش های اصولی از سوی نهادهای ذیربط برای کاهش حجم خسارات در این خصوص می تواند راهکار مناسبی باشد.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 1 =