بستری شدن 538 مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی طی 24 ساعت /41 بیمار بد حال اند

شناسهٔ خبر: 07DCFC54 -
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن 11 فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به 292 نفر رسیده است.

به گزارش هاناخبر ، دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ 24 خرداد، 538 مورد بستری در استان داشته ایم که 205 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 333 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ضمنا از 108 مورد بستری در آی سی یو، 41 نفر بد حال و به ونتیلاتور وصل هستند .

او ادامه داد: متاسفانه با 11 مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به 292 مورد افزایش یافت که  4 مورد از ارومیه، 2 مورد مهاباد و  یک مورد در هر کدام از شهرهای بوکان، خوی، سلماس، شاهین دژ و میاندوآب  بودند.

آقازاده گفت: از ابتدا تا کنون، ارومیه با 75 مورد فوتی ، خوی با61 مورد و میاندوآب با 31 مورد فوتی بیشترین  جان باختگان استان را دارند.

او اضافه کرد: پس از آن با مهاباد با 30 بوکان با 29 فوتی، سلماس  با 16 مورد، شاهین دژ با 11 مورد، پیرانشهر با 10 مورد، تکاب 8 مورد، نقده 6 مورد، اشنویه با 4 مورد، چایپاره 3 مورد، سردشت، ماکو و چالداران هر کدام 2 مورد و پلدشت و  شوط نیز هر کدام یک مورد فوتی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: 5 شهرستان استان که به نسبت جمعیت بیشترین تعداد مبتلایان را دارند به ترتیب شامل خوی، مهاباد، بوکان، میاندوآب و شاهین دژ است.

گفتنی است؛ از 22 خرداد ماه به بعد نحوه اعلام آمار کرونا در آذربایجان غربی تغییر پیدا کرده و به جای مجموع کل مبتلایان و تفکیک آمار هر شهرستان، آمار جان باختگان هر شهرستان و موارد بستری اعلام می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =