نیویورک به تحقیقات درباره معاملات ملکی ترامپ سرعت بخشید

شناسهٔ خبر: 07E3B4AD -
همزمان با آغاز محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سنا به اتهام تحریک حمله شش ژانویه به کنگره، تحقیقات کیفری و مدنی درخصوص معاملات وی در نیویورک شتاب می‌گیرد.

به گزارش هاناخبر ،به نقل از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه از این تحقیقات کیفری گفتند، دادستان‌های منهتن که مشغول تحقیق درباره معاملات ملکی ترامپ به خاطر احتمال تخلف مالیاتی و بیمه‌ای هستند، در ماه‌های اخیر تعداد مصاحبه با شاهدان را افزایش داده و حسابداران قسم خورده‌ای را استخدام کرده‌اند. زمانی که یکی از قضات دادگاه عالی نیویورک به سازمان ترامپ دستور داد تا اسناد و مدارکی درباره ارزش واقعی املاک معامله شده خود ارائه کند، تحقیقات مدنی مجزای یک دادستان کل ایالتی درباره احتمال اعلام ارزش نادرست اموال معامله شده توسط سازمان ترامپ نیز در تاریخ 29 ژانویه جان گرفت.

انتظار می‌رود حکم یکی از دادگاه‌های عالی آمریکا درباره اینکه آیا "سایرس ونس"، دادستان منطقه‌ای منهتن می‌تواند به هشت سال سابقه مالیاتی ترامپ و دیگر اطلاعات مالی دست پیدا کند یا خیر، به زودی صادر شود.

این دادستان منطقه‌ای و این دادستان کل بر این مساله که آیا سازمان ترامپ برای تضمین تخفیف مالیاتی، وام و سایر مزایا به نادرست ارزش املاک و مستغلات را جعل کرده‌ است، متمرکز شده‌اند.

این در حالی است که وکلای سازمان ترامپ هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده‌اند. سازمان ترامپ در اسناد دادگاه این مساله را رد کرده است که این سازمان ارزش املاک و مستغلات را جعل کرده و دیگر اتهامات را که سایرس ونس و "لتیتیا جیمز"، دادستان کل ایالت نیویورک مشغول تحقیق درخصوص آنها هستند را نیز رد کرده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 9 =