مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی:

رانش زمین روستای گوگرد خوی را تهدید می کند

شناسهٔ خبر: 086DC838 -
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر رانش زمین روستای گوگرد در خوی را تهدید می کند.

به گزارش هاناخبر ،

امیرعباس جعفری عصر یکشنبه در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران خوی با تاکید بر ضرورت جابجایی روستای گوگرد خوی اظهارداشت: روستای گوگرد شهرستان خوی، در فاصله ۲۵ کیلومتری بخش قطور و ۳۰ کیلومتری شهرستان خوی قرار دارد و مردم این روستا به دلیل بروز پدیده رانش زمین دچار مشکل خرابی منازل و تاسیسات هستند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ساکنان برای جابجایی این روستا مسئله راه ارتباطی است که باید مورد توجه دستگاه های متولی قرار گیرد اضافه کرد: دستگاه های اجرایی زمینه جابجایی این روستا را فراهم کنند.

جعفری در ادامه با تاکید بر ضرورت بیمه واحدهای مسکونی به خصوص روستایی در استان گفت: بیش از ۶۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان غربی در برابر حوادث و بلاهای طبیعی بیمه هستند.

وی از آمادگی کامل دستگاه‌های امداد رسان استان در فصل زمستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح امداد و نجات زمستانی ۶۸ راهدارخانه و ۲۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت و سیار هلال احمر در محورهای اصلی استان بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت گسترش بیمه واحدهای مسکونی در برابر حوادث از جمله زلزله گفت: بیش از ۶۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بیمه هستند.

وی ادامه داد: امسال با تدابیر استاندار آذربایجان غربی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی از محل کمک‌های استانداری و دهیاری‌ها و ۴۹ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر نیز توسط کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی بیمه شدند.

محمد عابدی فرماندار خوی هم در این نشست با تاکید برضرورت تخصیص اعتبارات برای جبران خسارات ناشی از حوادث گفت: امسال براثر حوادث غیر مترقبه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به زیر ساخت‌های شهرستان خسارت وارد شده است.

بررسی راه‌های هماهنگی و توسعه خدمات امداد جاده‌ای در فصل زمستان و توسعه آموزش‌های امداد و نجات در جامعه از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست بود.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 8 =