جلسه بررسی مسائل ومشکلات منابع طبیعی وآبخیزداری چالدران درمحل فرمانداری این شهرستان صورت پذیرفت

شناسهٔ خبر: 08800026 -
با حضورفرماندار شهرستان چالدران و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مسائل و مشکلات حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش هاناخبر،فرماندار چالدران در این جلسه با اعلام اینکه این شهرستان به لحاظ داشتن مراتع سر سبز یکی از قطب های مهم دامپروری استان است افزود : سالانه مقادیر قابل توجهی انواع فراورده های دامی و لبنی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

عبدالله نژاد با بیان اینکه  همه ساله بر اثر عدم تعادل دام و مرتع قسمتی از این مراتع درمرحله تخریب قرار می گیرد افزود :انتظار می رود با اجرای طرح تعادل دام و مرتع از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری  از تخریب این منابع ملی جلو گیری شود.

وی یکی از راههای جلو گیری از تخریب مراتع را اجرای طرح پلاک کوبی دام ها عنوان کرد و گفت :از سال آینده از ورود دام بدون پلاک به مراتع چالدران خوداری خواهدشد‌.

اوهمچنین بر نظارت دقیق زمان حضور دام در مناطق ییلاقی تاکید کرد وگفت: متاسفانه برخی از بهره برداران زمان کوچ را رعایت نکرده و زودتر از زمان کوچ  در مراتع حضور می یابند که باید منابع طبیعی با کوچ زود هنگام بهره برداران ممانعت به عمل آورد.

آن مقام مسئول همچنین بر ساماندهی مجوز پروانه های چرای دام در مراتع  چالدران که از سوی برخی بهره برداران مورد سوء استفاده قرار می گیرد تاکید کردو گفت :متاسفانه هر سال شاهد حضور افرادی در ییلاقات چالدران هستیم که از طریق اجاره پروانه چرای دام عشایر کوچ رو در ییلاقات این شهرستان حضور یافته، اقدام به چرای دام می کند که باید با اینگونه افراد برخورد قانونی شود.

عبدالله نژاد همچنین در تسریع بر جواب دهی استعلامات ارسالی ناشی از اجرای طرح های سرمایه گذاری و زمین برای جابجایی روستاهای در معرض رانش به منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کردو گفت :متاسفانه  جواب دهی به استعلامات طرحهای سرمایه گذاری در خصوص واگذاری زمین به کندی انجام می گیرد که کندی جواب دهی به استعلامات باعث ایجاد انصراف  سرمایه گذار در  شهرستان می شود.

موسوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  نیز در این جلسه از تخصیص اعتبارات ویژه برای اجرای طرح های مرتع داری در چالدران خبرداد و گفت :امسال بیش از ۱۵میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به این شهرستان  اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه از سال آینده در ۳حوزه آبریز  سعدل ،خان صدر و حراملو با  این میزان اعتبار اختصاص یافته طرحهای آبخیزداری اجرا میشود گفت :از ظرفیت مالی بنیادعلوی نیز  برای اجرای طرحهای آبخیزداری در چالدران استفاده خواهد شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 9 =