کشف ۲۷٤۱ مورد تخلف در بازار کردستان

شناسهٔ خبر: 08825843 -
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان از کشف ۲ هزار و ۷٤۱ مورد گرانفروشی در کردستان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی سال جاری ۲ هزار و ۴۷۲ فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیرصنفی پس از نظارت بر این واحدها تشکیل شد.

خلیقی گفت: در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال جاری در مجموع ۱۹ هزار و ۱۷۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان صورت گرفت.

وی با اشاره به کشف ۲ هزار و ۷۴۱ مورد تخلف در این بازرسی‌ها، افزود: در این رابطه ۲ هزار و ۴۷۲ فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیرصنفی تشکیل شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: عمده این تخلفات، گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بود که برای آن‌ها بیش از ۱۴۸ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال جریمه منظور شده است.

خلیقی ادامه داد: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان ۳ هزار و ۸۷۵ مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آن‌ها ۵۸۵ مورد تخلف احراز شد که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گران فروشی، عدم درج قیمت و ...، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع داده و یا به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =