برنامه های هفته ی ملی پارالمپیک در کردستان اعلام شد

شناسهٔ خبر: 089E1E48 -
رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اعلام برنامه های هفته ی ملی پارالمپیک در کردستان خبرداد.

به گزارش هاناخبر ،خلیل رنجبررئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان پیش از ظهر امروز در اولین کمیته هماهنگی برنامه های هفته ی ملی پارالمپیک که دراداره آموزش وپرورش استثنایی استان برگزار شد، اظهار کرد: پارالمپیک با هدف شناسایی توانمندی ها واستعدادیابی دانش آموزان از تاریخ 5 تا 11 آبان جاری با شعار تحرک، توانمندی وافتخارآفرینی برگزار می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه ورزش ابزاری مهم برای ایجاد نشاط در جامعه و نهادینه سازی فعالیت های بدنی است، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه های این هفته بر اساس علایق و نوع معلولیت دانش آموزان با نیازهای ویژه و امکانات موجود در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

رنجبربا اشاره به تصویب روز ملی پارالمپیک در سال ۹۴ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: «پارالمپیک و روزعصای سفید»، «پارالمپیک و مدارس استثنایی»، «پارالمپیک و افتخارآفرینی»، «پارالمپیک و خانواده»، «میثاق با شهداوایثارگران وتجدیدبیعت با ولایت»، «پارالمپیک و بهزیستی» و «پارالمپیک و رسانه» عناوین روزهای هفته ملی پارالمپیک است .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «تحصیل ،تهذیب وورزش» دانش آموزان وتحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین، درآموزش وپرورش با برگزاری بازی ،ورزش وایجاد نشاط وشادابی برای دانش آموزان  سعی در همسو شدن با سیاست های پارالمپیک واستعداد یابی را داریم.

وی افزود :پارالمپیک در دوره های مختلف تحصیلی با شرکت دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی ،دارای آسیب دیده بینایی، آسیب شنوایی، معلول جسمی – حرکتی ، چند معلولیتی واتیسم برگزار خواهد شد .

رنجبر با تأکید بر اهمیت فراهم کردن زیرساخت های لازم وتوسعه فضاهای ورزشی در راستای همسان سازی ورزش های دانش آموزان با نیازهای ویژه وعادی تصریح کرد : پارالمپیک زمینه ساز پرورش جسم وروان ،شناسایی وشکوفایی استعدادها وتحکیم مبانی اجتماعی است .

وی با اشاره به نقش مؤثر ورزش در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت وگسترش روند بیماری ها تأکید کرد: ورزش علاوه بر ایجاد شور ونشاط به دانش آموزان کمک می کند که مهارت های زندگی را یاد بگیرند، به سطح جامعه بیایند و توانمندی های خود را نمایش دهند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: با ورزش می توان از جامعه ی پیشرفته وسالم برخوردار شد وآثار وبرکات آن را در همه ابعاد جسمی وروانی زندگی فردی و اجتماعی مشاهده کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =