جولان کرونا در مدارس پیرانشهر و افزایش نگرانی ها!

شناسهٔ خبر: 08BC80DF -
در بیست و سومین جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان پیرانشهر اعلام شد که چهار معلم، یک سرایدار و دو دانش‌آموز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان می گوید: موضوع با قید فوریت از طرف فرمانداری به مسئولان ذیربط در استان منعکس شده تا با هماهنگی مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در استان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

به گزارش هاناخبر ،مجید کاسیان زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر ضمن تأئید این خبر گفت: متأسفانه علی رغم اجرای تهمیدات خاص بهداشتی و توصیه نبست به رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس چند نفر از دانش آموزان و کادر آموزشی اعم از معلم و سرایدار به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از این وضعیت، موضوع بلافاصله در بیست و سومین جلسه شهرستانی ستاد مبارزه با ویروس کرونا مطرح و نسبت به حساسیت آن و همچنین ارائه راهکار مناسب جهت جلوگیری از گسترش ویروس در مدارس بحث و تبادل نظر شد.

 کاسیان زاده در ادامه با اشاره به کانون آلودگی این افراد اظهار داشت: برخی از این افراد خارج از محیط مدرسه به ویروس مبتلا شده اند و تعدادی نیز به محض ظهور علائم اولیه بیماری در مدارس خود ضمن مراجعه به مراکز آزمایشگاهی جهت انجام تست کرونا از مراجعه به مدارس خودداری و اقدام به خودقرنطینگی در منازل خود کردند که پس از دریافت نتایج آزمایش متوجه شدند که تست آنها مثبت بوده است و هم اکنون در قرنطینه بسر می برند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر در پاسخ به این سؤال که آیا با این وضعیت مدارس تعطیل خواهند شد یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی مدارس کار چندان ساده ای نیست و لازم است با در نظر گرفتن همه جوانب نسبت به این موضوع اقدام کرد و از طرفی هم حساسیت موضوع و همچنین اظهار نگرانی خانواده ها از وضعیت پیش آمده سبب شد تاموضوع با قید فوریت و از طرف فرمانداری شهرستان به مسئولان ذیربط در استان منعکس شود تا در اسرع وقت و با هماهنگی مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در استان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

 این مسئول پیرانشهری در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد کرد حتی الامکان خانواده ها با استافداه از ظرفیت فضای مجازی و بهره گیری از شبکه های  آموزشی شاد و سایر رسانه های آموزشی نسبت به ادامه تحصیل فرزندان خود اقدام کنند تا خدای ناکرده در روزهای پیش رو شاهد مبتلا شدن دانش اموزان و یا معلمان بیشتری به کرونا نباشیم.  

کاسیان زاده در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مجددا از کلیه شهروندان پیرانشهری تقاضا می شود که کرونا را جدی بگیرند و نسبت به زدن ماسک در اماکن عمومی و همچنین رعایت کلیه نکات بهداشتی با جدیدت برخورد کنند.

شایان ذکر است که روز گذشته ( 6 مهمرماه) در حاشیه برگزاری بیست و سومین جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان پیرانشهر اعلام شد که متأسفانه در پیرانشهر چهار معلم، یک سرایدار و دو دانش‌آموز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 9 =