آثار نقاشی “عزت الله سلیمانی نیا ” در گالری سوره سنندج افتتاح شد

شناسهٔ خبر: 08E8E92C -
آثار نقاشی “عزت ا… سلیمانی نیا ” با الهام از اشعار مولانا در گالری سوره سنندج افتتاح شد.

به گزارش هاناخبر ،

نمایشگاه نقاشی آثار هنرمند قروه ای  « عزت ا… سلیمانی نیا  » همزمان با روز بزرگداشت مولوی که با الهام از اشعار مولا نا خلق شده اند عصر روز یکشنبه ۸ مهرماه ۹۷ درمحل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور هنرمندان و مسئولین استانی افتتاح شد .   
به گزارش بیندر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان ؛ در این مراسم امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در سخنان کوتاهی با اشاره به آثار ارزشمند استاد سلیمانی نیاگفت : بعد از نمایشگاه گروهی هنرمندان نقاش به اصطلاح مکتب ندیده که در آن افتخار آشنایی با هنرمندان توانمندی را که بیشتر برای خود کار می کردند را پیدا نمودیم این نمایشگاه نیز به همان اندازه موجب شادمانی شد که توانستیم هنرمندی دیگر از هنرمندان توانمند استان را از نزدیک ببینیم و برای اولین بار در یک نمایشگاه انفرادی آثارشان را در معرض نمایش قرار دهیم .
وی با تمجید از تلاش های این هنرمند و اثار بسیار ارزشمندی که خلق نموده اند تصریح نمود : وظیفه خود می دانیم که با تمام توان از هنرمندان متعهد استان حمایت نماییم و انشاء ا… این روند حمایتی را با جدیت بیشتری در دستور کار واحدهای مختلف حوزه هنری قرار خواهد گرفت .
سپس مهندس دره وزمی مدیرکل صنعت ف معدن و تجارت با تقدیر از حوزه هنری استان کردستان در حمایت از هنرمندان و همچنین ایجاد بسترهای لازم فعالیت هنرمندان با توسعه فضاهای هنری در پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت : امروز به دو دلیل بسیار خوشحالم اول این پویایی و امکانات پردیس سینمایی بهمن سنندج و دوم دیدن مجدد استاد دوران مدرسه استاد سلیمانی نیا .
وی افزود :یکی از  بهترین دوران تحصیلی بنده دورانی بوده است که افتخار شاگردی این استاد عزیز را پیدا نمودم و امروز به عنوان یک شاگرد بار دیگر در محضرشان حضور پیدا نمودیم که از آثارشان بازهم بیاموزیم .
دره وزمی افزود : دراستان کردستان هنرمندان بسیاری وجود دارند که بدلیل فراهم نبودن شرایط معرفی نشده اند که باید تلاش گردد بسترهای لازم حضورو معرفی  این هنرمندان در جامعه فراهم گردد و وظیفه خود خواهیم دانست در این مسیر سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آماده همکاری لازم با حوزه هنری استان کردستان خواهد بود .
در ادامه استاد عزت ا… سلیمانی نیا با تقدیر و تشکر از حمایت  حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در برپایی این نمایشگاه و حضور مدعوین  گفت : از سال ۱۳۵۵ تا کنون به صورت تجربی به فعالیت در رشته نقاشی پرداخته ام و بیشتر آثارم با الهام از آیات قرآنی ، احادیث و اشعار بزرگان می باشد .
وی افزود : در این نمایشگاه ۳۵ اثر از آخرین آثار خود را در ابعاد مختلف که با الهام از اشعار شاعر بزرگ ایران زمین حضرت مولانا در قالب طبیعت بی جان ، رئال و تابلوهای مفهومی  به تصویر در آورده ام که امیدوارم مورد توجه علاقه مندان و بازدیدکنندگان محترم قرار گیرد .
سلیمانی نیا با قرائت شعری از حضرت مولانا که  آتشست این بانگ نای و نیست باد/هر که این آتش ندارد نیست باد تصریح نمود : عشق ، محبت ، صلح ودوستی پیامی است که می توانم با آثارم به مخاطبین عرضه نمایم و امیدوارم با درک درست آیات قرآن و سخن بزرگان دینی و اسلامی که با الهام از این آیات به خلق اثر پرداخته اند بتوانیم راه درست زندگی و انسانیت را بیاموزیم و بیاموزانیم.
عزت ا… سلیمانی نیا در سال ۱۳۳۲ در شهرستان قروه دیده به جهان گشود . وی بعد از اتمام دوران تحصیل به عنوان دبیر ادبیات به استخدام آموزش و پرورش شهرستان قروه در آمد و تا پایان بازنشتگی در این شهر به تدریس ادبیات فارسی پرداخت .
وی از سال ۱۳۵۵ به صورت خود آموز با توجه به استعداد و علاقه وافری که به نقاشی داشت به این هنر گرایش پیدا نمود و از همان ابتدا آثار خود را با الهام از آیات قرآن ، احادیث و کلام شاعران بزرگ ایران زمین علی الخصوص حضرت مولانا به تصویر در آورد .
سلیمانی نیا در زمان تدریس با توجه به تسلطی که به هنر نقاشی داشتند در کنار درس ادبیات ، هنر را نیز در سطح مدارس راهنمایی تدریس می نمودند و هنرجویان زیادی را در این رشته آموزش داده اند .
نمایشگاه نقاشی عزت ا… سلیمان نیا از ۸مهر لغایت ۱۳ مهر ماه در مخل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر می باشد و علاقه مندان می توانند درایام برگزار ینمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۰ لاز این نمایشگاه بازدید نمایند .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =