جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشت فرا سرزمینی را در اولویت قرار دهد

شناسهٔ خبر: 08FF2C35 -
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: جهاد کشاورزی استان کشت فرا سرزمینی را با توجه به ضرورت صیانت از منابع آب و خاک در اولویت قرار دهد.

به گزارش هاناخبر ، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز سه‌شنبه در دیدار با کارکنان ستادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: این استان یک منطقه مرزی بوده و از ظرفیت و منابع کشورهای همسایه می‌توان برای مباحث دامپروری استفاده کرد چرا که در گذشته نیز مصادیقی برای این موضوعات وجود داشته‌ است.

وی با بیان اینکه مشوق‌ها به تنهایی برای کشاورزان کافی نیست، اظهار کرد: لازم است برای دستیابی به کشاورزی پایدار و حرکت از زراعت سنتی به مدرن نیروی جوان را هم برای حضور در این عرصه اقتصادی جذب کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه ترسیم افق‌های صادراتی برای محصولات این بخش نیز نباید مورد غفلت باشد، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای این موضوع توسط مسوولان استانی در جهادکشاورزی باید به صورت جدی پیگیری شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امنیت غذایی امروزه موضوع بسیار مهمی است، اضافه کرد: قیمت‌گذاری به موقع گندم می‌تواند در گرایش کشاورزان به کشت، داشت و برداشت بهینه این محصول استراتژیک و تحویل به موقع آن مؤثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه الگوی کشت باید به روشنی برای کشاورزان تبیین شود، گفت: شفاف‌سازی مطلوبی در این زمینه انجام نشده‌ که کشاورزان چه چیزی بکارند که در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و بهره وری مفید باشد.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: لازم است اقدامات ترویجی در این راستا انجام شود تا شهروندان و کشاورزان بتوانند در این زمینه اطلاعات داشته و در این مسیر حرکت کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز در در این دیدار گفت: الگوی زراعی به کشاورزان استان داده شده و ۷۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی با برنامه ابلاغی زیر کشت محصولات رفته و برنامه‌ها عملیاتی شده‌ است.

خسرو شهبازی با اشاره به کشت سالانه ۱۵ هزار تُنی سیفی و سبزی در گلخانه‌های استان افزود: صادرات محصولات گلخانه‌ای، سیب درختی، عسل و محصولات فراوری شده در صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز در برنامه صادرات استان لحاظ شده‌ است.

به گزارش هاناخبرآذربایجان غربی سالانه ۶.۲ تا ۶.۸ میلیون تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار می‌کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 4 =