11 هزار میلیارد تومان در احیای دریاچه ارومیه سرمایه گذاری شد

شناسهٔ خبر: 096CD128 -
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: از سال چهارم عملیات مطالعاتی احیای دریاچه ارومیه، فاز احیای دریاچه ارومیه شروع و تا به امروز، یازده هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش هاناخبر ،عیسی کلانتری، ضمن اعلام این خبر افزود: پروژه بازگرداندن آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه تاکنون حدود ۹۳ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم در دی ماه سال جاری به اتمام برسد.

او با بیان این که این پروژه، شامل یک تونل انتقال آب ۳۶ کیلومتری، دو سد و ۶۰ کیلومتر کانال است، بیان کرد: عملیات مطالعاتی احیای دریاچه ارومیه از دی ماه سال ۹۲ با محوریت دانشگاه شریف و ۹ دانشگاه دیگر شروع شد واین مطالعات، ۹ ماه به طول انجامید.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این که مرحله تثبیت دریاچه ارومیه طی سه سال و با موفقیت انجام شد و افزود: از سال چهارم، فاز احیای دریاچه ارومیه شروع و تا به امروز، یازده هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان محیط زیست  گفت: خوشبختانه پس از شروع عملیات احیای دریاچه ارومیه و تلاش های صورت گرفته، تا به امروز سطح آب آن، حدود یک متر و ده سانتی متر نسبت به سه سال پیش افزایش یافته است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =