بارش نخستین برف زمستانی در کردستان/بارش‌ ها تا دوشنبه ادامه دارد

شناسهٔ خبر: 098C1B67 -
بارش نخستین برف زمستانی همزمان با اولین روز دی ماه در برخی از نقاط استان کردستان آغاز شده است و طبق پیش بینی هواشناسی این بارش‌ها تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش هاناخبر ، با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی کردستان، از امروز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده به تناوب شاهد عبور امواجی از نیمه غربی کشور هستیم که موجب افزایش پوشش ابر، مه، وزش باد، در بعضی از ساعات بارش باران و برف و در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان کولاک خواهد شد.

بر اساس این پیش بینی انتظار می‌رود در مجموع مقدار بارش‌ها در نیمه جنوبی و غربی استان همچون شهرستان‌های کامیاران، قروه، دهگلان، سنندج، سروآباد، مریوان، بانه و نیمه جنوبی شهرستان های بیجار و دیواندره (عمدتاً برای بعدازظهر جمعه تا روز شنبه) نسبت به سایر نواحی قابل توجه‌تر باشد.

این شرایط می تواند سبب مشکلاتی در رفت و آمدهای بین شهری و روستایی در مناطق یاد شده شود و همچنین از لحاظ دمایی نیز از امروز پنجشنبه تا روز شنبه میانگین دمای شبانه روزی سه‌تا پنج درجه کاهش داشته و هوای سطح منطقه سردتر خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان در شبانه‌روز گذشته سروآباد با ۱۶ درجه و دهگلان با منفی هفت درجه به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بوده و دمای هوای سنندج نیز در این بازه زمانی بین ۲.۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =