تصادفات جاده ای در ایلام گرگها را هم قربانی می کند

شناسهٔ خبر: 09D4727F -
در سالهای اخیر تصادفات جاده ای در استان ایلام و تلفاتی که از این طریق متوجه مردم این استان می شود به یک دغدغه و معضل همگانی تبدیل شده است.

به گزارش هاناخبر ،

 اگرچه که تصادفات جاده ای  و کشته و زخمی شدن تعدادی از هم وطنان هر هفته در ایلام یک امر طبیعی است اما مدتی است که دیگر جانداران هم به جمع قربانیان جاده ای ایلام پیوسته اند.
در تازه ترین مورد از تصادفات جاده ای در استان ایلام، روز گذشته یک قلاده گرگ وحشی در برخورد بها یک دستگاه کامیون تلف شد.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ملکشاهی در خصوص این حادثه گفت: بیان کرد: این حادثه در منطقه خان کشته در مسیر جاده ارتباطی ملکشاهی به بخش میمه و در اثر برخورد یک دستگاه کامیون سنگین با این قلاده گرگ اتفاق افتاد و منجر به تلف شدن این حیوان شد.
 رضا عدالت جو با تأکید در زمینه ضرورت احتیاط بیشتر در هنگام تردد خودرویی در محورهای کوهستانی استان ایلام  گفت: طبیعت و جانوران وحشی سرمایه های ملی ما هستند که لازم است در حفاظت از آنها بکوشیم.
مدیر محیط زیست ملکشاهی تصریح کرد: متأسفانه در سالیان اخیر یکی از علل تهدید کننده بقاء جانداران بزرگ جثه بروز سوانح جاده ای است که رانندگان باید در مکان های که احتمال تردد حیوانات وحشی وجود دارد با سرعت مطمئن تر و احتیاط بیشتری حرکت کنند.
عدالت جو با بیان اینکه مشارکت مردمی گامی موثر در حفاظت از محیط زیست خواهد بود تاکید کرد: مردم باید نسبت به حیات و بقاء جانداران وحشی که جزئی از چرخه طبیعت هستند و نقش مهمی در پایداری محیط زیست و تنوع زیتسی و جمعیت گونه ها دارند آگاهی بیشتری داشته باشند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =