جهاد بازسازی در مناطق زلزله‌زده خوی/ یک‌هزار و ۱۳ خانواده در منازل ساکن هستند

شناسهٔ خبر: 1026ABDF -
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شکل گیری جهاد بازسازی با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها و همچنین دریافت کمتر از ۱۰ روزه مصوبه دولت برای آغاز بازسازی ها گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۳ خانوار در منازل خود ساکن و بخش عمده کار در بیش از یک هزار و ۸۰۰ منزل دیگر اجرایی شده است.

به گزارش هاناخبر ، نخستین زمین لرزه بالای پنج ریشتر شهرستان خوی، ۱۱ ماه پیش و در روز سیزدهم مهر سال گذشته بخش هایی از منطقه مرکزی این شهرستان را لرزاند؛ بعد از آن زمین لرزه بود که پس لرزه های متعددی در این شهرستان واقع شد و در نهایت در روزهای ۲۸ دی و هشتم بهمن، زلزله های سنگین تر و با قدرت بیشتر در این شهرستان اتفاق افتاد.

 

در مجموع این زمین لرزه ها، بیش از سه هزار واحد مسکونی تخریب و نیازمند بازسازی کامل شد و هزاران واحد مسکونی نیز به علت آسیب، نیازمند تعمیرات شدند.

 

با وقوع این زمین لرزه ها، بلافاصله تیم های امدادی با مدیریت استاندار آذربایجان غربی و مسوولان ارشد استانی در منطقه زلزله زده حاضر شدند و جلوه های بی نظیری از مدیریت جهادی را ابتدا در امدادرسانی و آواربرداری و سپس در ساخت و ساز مناطق زلزله زده به ظهور رساندند.

 

پس از ۱۱ ماه از آغاز این اتفاقات تلخ و ناگوار به سراغ یاسر رهبردین معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی رفتیم تا چند و چون اقدامات را جویا شویم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =