فرماندار شهرستان دیواندره در جشنواره گاو آمیخته سیمنتال:

شهرستان دیواندره ظرفیت سرمایه گذاری تولید گوشت قرمز را دارد

شناسهٔ خبر: 10330BE8 -
فرماندار دیواندره در اولین جشنواره معرفی گاو سیمنتال گفت: شهرستان دیواندره با توجه به دارا بودن مراتع بکر و پوشش گیاهی درجه یک ظرفیت و پتانسیل سرمایه‌ گذاری در تولید گوشت قرمز را دارد.

به گزارش هاناخبر ، جعفر توان در اولین جشنواره گاو آمیخته نژاد سیمنتال گفت: از طرح های اشتغال زایی با محوریت روستا حمایت می کنیم و تمام تلاش خود را برای توسعه روستاها و ارتقای سطح درآمد جامعه روستای بکار خواهیم گرفت.

مهندس توان به پوشش گیاهی شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان دیواندره دارای ۱۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۲۴۰هزار هکتار مرتع که عمده آن جزو مراتع بکر و درجه یک چهل چشمه و سارال است.

وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی مراتع شهرستان دارا بودن ۱۲۰ گونه گیاه دارویی و ۱۴۰ گونه گیاه حفاظتی است.

فرماندار دیواندره بهره برداری از سد سیازاغ را یکی از عوامل رونق کشاورزی شهرستان نام برد و اظهار داشت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سد سیازاخ باید تحت پوشش آبیاری بارانی و قطره ای قرار گیرد که ۱۴ هزار هکتار آن در ساحل چپ و مربوط به شهرستان دیواندره است.

جعفر توان بیان کرد: با توجه به وجود قنات و چشمه های مختلف در شهرستان متاسفانه هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت برای کشاورزی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی اعتبارات بخش کشاورزی شهرستان را در سال جاری از محل تملک دارایی و ماده 180 (توازن منطقه ای) ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ۱۳۶ پرونده طرح اشتغال زایی با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان جمع آوری شده است که در انتظار دریافت تسهیلات می باشند.

مهندس توان صنایع تبدیلی محصولات لبنی را یکی از نیازهای شهرستان دانست و گفت: متاسفانه طرح های شهرستان در بانک ها با مشکل مواجه است.

گفتنی است در پایان این جشنواره به دامداران برتر شهرستان در پرورش گاو سیمنتال با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

اولین تندیس این جشنواره به مهندس توان فرماندار دیواندره به دلیل حمایت و تلاش برای ارتقای بخش کشاورزی شهرستان، تقدیم شد.

 

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 9 =