کشاورزان کردستانی روزهای پایانی هفته جاری سمپاشی نکنند

شناسهٔ خبر: 1065C82A -
مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، کشاورزان استان ضمن توجه به هشدارهای صادر شده، بنابه توصیه کارشناسان از سمپاشی در مزارع خودداری کنند.

به گزارش هاناخبر ، مهدی فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی از نزولات جوی و کاهش آسیب‌های احتمالی وارده به بخش کشاورزی، بکارگیری توصیه های فنی امری ضروری است.

وی اضافه کرد: کارشناسان کشاورزی برای روزهای بارانی توصیه می کنند کشاورزان از مصرف کود کلرور پتاسیم در مزارع و مبارزه شیمیایی در باغات و مزارع خودداری کنند.

مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: خودداری دامداران در عبور از ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و انتقال دام از واحدهای فرسوده و مستهلک از دیگر توصیه‌های کارشناسان به کشاورزان است.

فتحی یادآور شد: عایق بندی و محافظت از کندوها و خودداری از استقرار آن در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها، بازدید از استخرهای پرورش ماهی، پاکسازی تنظیم و کنترل دریچه‌های آب ورودی و خروجی اقدامات برای جلوگیری از ورود سیلاب و آب گل آلود به استخرها برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی لازم هم از دیگر موارد ضروری است که امید می رود کشاورزان به آن توجه کنند.

وی اظهار کرد: همچنین به کشاورزان توصیه می‌شود بعد از اتمام بارندگی نسبت به مصرف قارچ کش‌های مناسب با نظر کارشناسان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شبکه‌های مراقبت اقدام کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 7 =