برگزاری نشست هم اندیشی شورای شهر قروه

شناسهٔ خبر: 107EA457 -
نشست هم اندیشی شورای شهر قروه با نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی مشکلات ناحیه منفصل شهری قلعه و شهرک امام خمینی و با حضور تعدادی از مردم این مناطق و همچنین شهردار قروه برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ،

شامگاه یکشنبه نشست هم اندیشی شورای شهر قروه با نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی مشکلات ناحیه منفصل شهری قلعه و شهرک امام خمینی و با حضور تعدادی از مردم این مناطق و همچنین شهردار قروه برگزار شد.

در این نشست اهالی شهرک امام و ناحیه قلعه با بیان مشکلات خود در حوزه عمران شهری و توسعه نیافتگی و بی توجهی به رفع مشکلات، خواستار پاسخ گویی شهردار قروه و اعضای شورای شهر شدند. نبود معابر، ایجاد زیر گذر برای عبور و مرور، نبود روشنایی کافی و فضای سبز شهری مناسب، کم کاری دستگاه های خدمات رسان، کمبود مراکز فرهنگی، کمبود ناوگان حمل و نقل شهری برای این مناطق از جمله مسایلی بود که مردم این دو منطقه به آن اشاره کردند. شهروندان شهرک امام و ناحیه قلعه همچنین از نماینده مجلس خواستار تخصیص سرانه ویژه برای این مناطق شدند. آنان معتقد بودند که این شهرک ها در ایام انتخابات برای کاندیداها مهم می شود اما بعد از انتخابات به حاشیه می روند.

در این نشست هرچند عده ای از شهروندان مناطق ذکر شده به عملکرد شهرداری انتقاد داشتند و معتقد بودند که رسیدگی به این مناطق همیشه به حاشیه می رود از وعده های شورای شهر در دوره های قبل هم معترض بوده و اعلام داشتند که تنها با سخن و وعده های شیرین مسیر توسعه آباد نمی شود. شهروندان خواستار عمل کردن شورای شهر به وعده هایی که هر ساله در انتخابات به زبان می آورند و بعدها در چاه فراموشی ریخته می شود شدند.

جذب بودجه

اعضای شورای شهر قروه پس از شنیدن مشکلات مردم بر رفع پیگیری این مسایل و تسریع در روند کار تأکید کردند.

به گفته رئیس شورای شهر قروه برای رفع مشکلات موجود باید ابتدا به دنبال جذب بودجه بود. بودجه ای که بتوان عمران شهری متعادل ایجاد کرد.

غلامرضا خسروی خطاب به نماینده خواستار دیدار با مدیر سازمان امور شهرداری ها و دهیاریهای کشور برای جذب بودجه و همکاری در این زمینه شد.  

وی رسیدگی به شهرک های اقماری را اولویت کاری شورای شهر و شهرداری دانست و افزود: طرح‌هایی که برای ساکنان این شهرک ها در چند سال گذشته کلید خورد، به‌صورت ناقص رها شده بود، اما با کمک ساکنان توانستیم برخی از این مشکلات را رفع کنیم.

خسروی در ادامه به عملکرد شهرداری اشاره کرد و گفت: با وجود کمبود اعتبارات، شهرداری قروه توانسته خدمات ارزنده ارائه دهد، زیرا شهرداری خود را مؤظف به ارائه خدمات مناسب به شهروندان می‌داند.

مانع اصلی

شهردار قروه هم پس از شنیدن خواسته های مردم در ادامه این نشست مانع اصلی برای خدمت رسانی بهتر را کمبود اعتبارات دانست و بیان کرد: تمامی مطالبات مردم به حق است اما اعتبارات محدود اجازه کار بیشتر و بهتر را نمی دهد.

به گفته حسین پروندی لایحه مدیریت یکپارچه شهری و درآمد پایدار شهرداری ها اگر در دستور کار مجلس قرار گیرد و به تصویب برسد برای شهرداری ها بسیار اثربخش خواهد بود و قطعاً رفع مشکلات را به دنبال دارد.

وی از اجرای طرح زیر گذر شهرک امام خمینی قروه در صورت تخصیص اعتبار در راستای تحکیم حقوق شهروندی و رفاه حال شهروندان این شهرک خبر داد.

حرف تا عمل  

در دوره های قبل شورای شهر هم شهرک های اقماری و ناحیه قلعه برای فعالیت های انتخابی بسیار چشمگیر بودند و در لیست وعده های کاندیداها وجود داشتند این در حالی است که به گفته اهالی از وعده های انتخاباتی تا مرحله عمل چندین سال گذشته و هر بار تکرار مکررات را شاهد هستند.

این فعالیت های انتخاباتی برای همه انتخابات کشور بود از شورای شهر گرفته تا نمایندگی مجلس و این درست همان مسئله ای بود که «مهدی ملکی»؛ یکی از اعضای شورای فعلی در این نشست خطاب به نماینده مجلس به آن اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان مجلس در طی این مدت برای شهرک ها و نواحل منفصل شهری چه کاری کرده اند و تا چه میزان موفق به جذب اعتبارات برای این مناطق شده اند؟ و شاید این تنها سخن انتقادآمیز به نماینده بود که از طرف شورای شهر صورت گرفت.

در این میان شهرداری هم از یک طرف به منابع محدود اشاره می کند و از طرفی دیگر به گفته کارشناسان برنامه ریزی شهری اگر در هزینه های شهری نوعی کنترل و برنامه اساسی صورت گیرد کمبود منابع وجود نخواهد داشت و خودکفایی در این سازمان شکل می گیرد.

حال با این اوصاف باید دید ساکنان شهرک امام و ناحیه منفصل قلعه از وضعیت نابسامان چندین ساله خود رها می شوند یا  مثل همیشه برای پر رنگ کردن مسئولان به صدر توجه آمده اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 9 =