۵۰ درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن از این محصول توسط کارخانه‌های استان خریداری شده که ۵۰ درصد مطالبات آنها نیز پرداخت شده است.

به گزارش هاناخبر ، اکبر کرامتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مجموع ارزش چغندرهای خریداری شده بیش از ۲ هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان است، افزود: شهرستان های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: کارخانه‌های قند ارومیه، پیرانشهر و خوی به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندرقند را رد سال‌جاری داشتند.

کرامتی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: پنج کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعال هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه متوسط عیار چغندر برداشتی ۱۶.۶۱ یادآور شد: ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت چغندر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شود، تاکید کرد: سالانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال گردش مالی چغندر قند در استان است.

در سال زراعی جدید نیز، طرح توسعه کشت چغندرقند با رعایت محدودیت توسعه کشت داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با اولویت افزایش تولید در شمال استان اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است که سالانه برداشت چغندرقند از ۲۵ شهریور آغاز شده و تا اواخر دی ماه به طول می‌انجامد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =