غربالگری بیش از ۱۸ هزار مسافر در مبادی های مرزی آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 10F12033 -
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به غربالگری مسافران ورودی به استان در مرزهای زمینی و هوایی گفت: تا اول خرداد حدود ۱۸ هزار و ۹۱۳ مسافر توسط هلال احمر کنترل شده است.

به گزارش هاناخبر ،

امیر جعفرزاده در تشریح طرح مشارکت در طرح مراقبت بهداشتی مسافران مبادی مرزی رسمی همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا روز اول خرداد ماه، از ۶ مرز زمینی و هوایی استان ۱۸هزار و ۹۱۳ مسافر وارد استان شده اند.


وی ادامه داد: در طی این مدت غربالگری، ۱۸ هزار و ۵۷۹ مورد تب سنجی،۷۹۹۳ تست فوری، ۲۹۲ مورد مشکوک و ۳۲۶ مورد تست PCR در مرزها انجام گرفته که توسط نیروهای هلال احمر غربالگری صورت گرفته است.


جعفرزاده افزود: در این طرح، ۴۲۹۸۰بروشور به منظور اطلاع رسانی به مسافران درباره پیشگیری از بیماری کرونا  و ۹۶۷ ماسک در میان مسافران ورودی در مرزها توزیع شده است.


وی مطرح کرد: همه مسافرانی که قصد ورود به کشورازطریق استان را دارند، در زمان ورود از پایانه مرزی بازرگان، مرز رازی،مرز سرو،فرودگاه بین المللی شهید باکری،مرز تمرچین و مرز کیله  توسط ۱۰۰۲ نفر به روز در  تیمهای مراقبتی هلال احمر  استان آذربایجان غربی غربالگری  می‌شوند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =