ممنوعیت برداشت شیره سقز و کتیرا در سروآباد

شناسهٔ خبر: 10F16E77 -
به علت کمبود بارش ها، برداشت شیره سقز و کتیرا در اراضی ملی و منابع طبیعی سروآباد ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش هاناخبر ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: باتوجه به کمبود بارش‌ها و نزولات جوی در سال جاری هرگونه برداشت شیره سقز و کتیرا در اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان ممنوع است.


مسلم مرادی افزود: شهرستان سروآباد یکی از رویشگاه‌های اصلی درختان بنه به شمار می‌رود و در تولید شیره سقز و کتیرا رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داده است.


وی گفت: برای استراحت دادن به درختان بنه و شادابی این درختان تصمیم بر این شد که برداشت شیره سقز و کتیرا از این درختان را ممنوع اعلام کنیم تا در سالی که با کمبود بارش‌ها روبرو هستیم و از طرفی هم دمای هوا بسیار زیاد است این درختان آسیب نبینند.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد افزود: در صورت مشاهده تخلف، به استناد مواد ۴۲، ۴۳ و ۴۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.


مرادی گفت: سال گذشته اداره منابع طبیعی با تعداد ۸۰ نفر بهره بردار محلی در سطح ۳۴ روستای تابعه شهرستان اقدام به عقد قرارداد کرد و بیش از ۲ تن شیره سقز در این شهرستان تولید و برداشت شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 3 =