رئیس جمهور وارد تبریز شد

شناسهٔ خبر: 11295AFE -
رئیس جمهور کشورمان برای افتتاح طرح های مختلف و شرکت در نشست شورای اداری وارد تبریز شد.

به گزارش هاناخبر ،

روحانی رئیس جمهور کشورمان برای افتتاح ۵۲۱ طرح در بخش‌های مختلف عمرانی، آبرسانی، برق رسانی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدماتی وارد تبریز شد.

رئیس جمهور کشورمان در فرودگاه تبریز گفت: افتتاح طرح‌های بزرگ و پیگیری طرح‌های وعده داده شده مهمترین هدف سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی است.

 روحانی افزود: بسیار خوشحالم که در خدمت مردم آذربایجان شرقی هستم و در این سفر طرح‌هایی که سال قبل به مردم وعده دادیم را دنبال می‌کنیم و آخرین گزارش‌ها را در این زمینه و میزان پیشرفت آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: همچنین امروز طرح‌های قابل توجهی افتتاح خواهند شد که طرح‌های بزرگی از لحاظ ریالی و مالی هستند که امیدواریم برای استان آذدربایجان شرقی پر خیر و برکت باشد.

در این سفر یک روزه قرار است ۵۲۱ طرح در بخش‌های مختلف عمرانی، آبرسانی، برق رسانی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدماتی در مجموع با حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شود.

این سفر عمدتا برای افتتاح و بهره برداری پروژه‌های مرزی انجام می‌گیرد. ۳ پروژه مهم مرزی افتتاح خواهد شد که یکی از آن‌ها سد حاجیلار چای است که ۱۵۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

پروژه دوم بهره برداری از آب‌های ارس است که با ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و پروژه سوم نیز شبکه آبیاری سد خداآفرین هست که با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

در حوزه نیرو علاوه بر این ۳ پروژه، نیروگاه سیکل ترکیبی هریس هم که ظرفیت اسمی آن ۵۰۰ مگاوات است، در فاز اول با ۳۱۰ مگاوات افتتاح خواهد شد که در این پروژه هم ۲۱۰ میلیارد تومان بصورت ریالی و ۲۴۰ میلیون یورو بصورت ارزی سرمایه گذاری شده است یعنی در بخش نیرو ما بیش از ارزی و ریالی، ۵ هزار میلیارد تومان پروژه برای افتتاح داریم.

۳۷۰ پروژه هم در حوزه عمرانی آماده افتتاح و بهره برداری است که ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

در بخش صنعت و معدن نیز عمدتا ۸ پروژه پالایشگاهی و میراث فرهنگی هم مجموعا ۱۴۰ پروژه با حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که امیدواریم در این سفر بخش عمده‌ای از آن افتتاح شود و به مرحله بهره برداری برسد.

سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت فرصت مغتنمی است که مسائل و مشکلات استانمان را با رئیس جمهور در میان بگذاریم و از کمک‌ها، مساعدت‌ها و رهنمودهایشان برای اعتلای هر چه بهتر و بیشتر استانمان بهره‌مند شویم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =