پایکوبی کُردی مدرسه ای در مهاباد را به تعطیلی کشاند

شناسهٔ خبر: 117C1273 -
عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی آذربایجان غربی از لغو امتیاز مدرسه غیر انتفاعی در مهاباد خبر داد که فیلمی از آن منتشر شد که از پایکوبی کُردی معلم و دانش اموزان این مدرسه حکایت داشت.

به گزارش هاناخبر ، در حالی که اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد  که با « افراد خاطی در فیلم رقص کردی معلم و دانش آموزان مدرسه ای در مهاباد برخورد قانونی متناسب با وضعیت خدمتی هر یک از نیروهای شاغل در واحد آموزشی انجام داده اند، «هادی بهادری» نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و  عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی آذربایجان غربی به فارس گفت:در این رابطه هفته گذشته در جلسه‌ای که تشکیل شد، با جدیت تصمیم‌گیری شده تا جایی که این مدرسه غیرانتفاعی در کل سلب امتیاز و به تعطیلی کشیده شد.

فیلم مورد نظر، کوتاه است و و مدرسه ایی دخترانه در مهاباد را نشان می دهد که در جشنی ساده دانش آموزان همراه با معلمان پایکوبی کردی انجام می دهند.

این جشن مربوط به (11 اردیبهشت) روز معلم است اما فیلم آن  در شب شهادت امام علی (ع)،  توسط کانالی تلگرامی در بوکان منتشر شد واین امر شائبه های فراوانی ایجاد کرد به گونه ای که«اصلان حیدری»  دادستان مهاباد از تشکیل پرونده برای منتشر کنندگان این فیلم در دادگستری خبر داد و گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از این اتفاق برخی افراد سودجو فیلم این جشن دانش آموزی را در فضای مجازی بازنشر و افکار عمومی را جریحه دار کردند که برای این امر پرونده ای در شعبه سوم بازپرسی دادگستری مهاباد تشکیل شده است.

ماموستا امامی امام جمعه شهرستان مهاباد نیز در این خصوص گفت: این مسئله کاملا مختومه شده بود و مشخص است که اقدام به انتشار آن در روز شهادت امام علی با نیت قبلی بوده و در خانه بهتان قرار می گیرد، چرا که این فیلم متعلق به روز شهادت نیست. با توجه به این که این افراد منتشر کننده فیلم، حیثیت یک شهر را هدف گرفته‌اند، انتظار داریم قانونا با آنها برخورد شود علیرغم اینکه این فیلم متعلق به یک ماه گذشته است اما فرد یا افرادی که اقدام به انتشار این فیلم کردند باید پاسخگو باشند که هدفشان از این کار چه بوده است؟!

وی افزود:  هیچ کدام از سایت های خبری مهاباد اقدام به انتشار چنین موضوعی نکرده‌اند اما انتشار این فیلم در خارج از مهاباد دارای شائبه هایی است و گمان بر وجود دست هایی پشت پرده هست، کسانی که قصد دارند ناهماهنگی در منطقه شکل دهند که این کار از لحاظ شرعی کاری کاملا غیر اخلاقی است.

او بیان می کند: بر اساس استعلام موجود از آموزش و پرورش مهاباد زن و مردی که در این فیلم دست در دست هم رقص‌کردی می کنند زن و شوهر هستند و این مسئله رقص کردی از دیرباز وجود داشته است.

 امام جمعه مهاباد با بیان اینکه منتشر کنندگان این فیلم دغدغه اسلامی ندارند، تاکید می کند: ما در جامعه مشکلات زیادی داریم که متاسفانه رسانه‌ها به آن نمی‌پردازند و مسئله‌ای مانند مورد مذکور تا این حد خبرساز می‌شود. در واقع افرادی که اقدام به انتشار چنین فیلم هایی می کنند و چنین مباحثی را پیش می‌کشند، دغدغه اسلامی ندارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 5 =