۵۵ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در کردستان فعالیت دارند

شناسهٔ خبر: 1188D7C2 -
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: بیش از ۵۵ سازمان مردم نهاد دارای مجوز در حوزه جوانان در استان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش هاناخبر ، مجید آوج روز دوشنبه در چهارمین نشست فصلی این معاونت با سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان اظهار کرد: از زمان ادغام ۲ سازمان جوانان و تربیت بدنی تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۸۴ مجوز سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان صادر شده که از این آمار در حدود ۵۵ مجوز دارای اعتبار است.

وی اقزود: تعدادی از این سمن‌ها نیز یا از سن جوانی خارج شده و یا حوزه فعالیت خود را تغییر داده اند و ۱۶ سمن در طول امسال اعتبارنامه دریافت و فعالیت خود را در زمینه مشخص آغاز کرده اند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در خصوص فعالیت اداره مشارکت‌های اجتماعی این معاونت گفت: تمام تلاش ما تمرکز و ورود اساسی به مسائل و مشکلات اجتماعی بوده و قرار براین است که اگر برنامه ای اجرای می شود، اثرگذاری و بازخورد مناسب آن نیز در میان جوانان و جامعه درنظر گرفته شود.

آوج ادامه داد: در این راستا نیز در مجموعه معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه های مختلف ایجاد شده که هرکدام بر موضوعات خاصی تمرکز دارند.

وی اضافه کرد: این شبکه سازی ها نیز به استان ها تعمیم داده شده و خوشبختانه دبیران استانی این شبکه ها نیز در کردستان مشخص شده اند و رویکرد این معاونت در سال آینده سوق دادن جوانان به سمت موضوعات تخصصی با اهمیت دادن به احصا نتیجه خواهد بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: در قالب گفت و شنود مسائل و موضوعات حوزه جوانان در طول امسال بیش از هشت نشست برگزار شده که با برنامه‌ریزی های صورت گرفته و همکاری مسئولان استان این تعداد در سال آینده به ۱۲ نشست افزایش پیدا خواهد کرد و در هر ماه با یک موضوع خاص با جوانان به گفتگو خواهیم پرداخت.

آوج ️به صدور ۱۳ مجوز مرکز مشاوره جوانان در امر ازدواج توسط معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در استان اشاره و اظهار کرد: از این تعداد سه مورد در سال ۱۴۰۲ انجام گرفته است.

وی با اشاره به صدور مجوز اولین مرکز تخصصی همسان گزینی در استان و در شهر مریوان، گفت: تلاش خواهد شد این تعداد در سال آینده افزایش پیدا کند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: ۱۸۰ کارگاه آموزشی با موضوعات جوانان و ازدواج آسان و پایدار و مشکلات جوانان در این حوزه در سراسر استان برگزار شد و در حدود ۲ هزار نفر مشاوره شغلی رایگان دریافت کرده اند.

وی پیگیری پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان استان را یکی دیگر از فعالیت های این معاونت عنوان کرد و افزود: در طول امسال بیش از ۷۵ درصد تسهیلات ازدواج جوانان کردستانی پرداخت شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 8 =