برگزاری کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی در سنندج

شناسهٔ خبر: 1194CE21 -
کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی از امروز ۲۴ مرداد به مدت ۲ روز با حضور ۶۵ نفر از مربیان و اهالی کتاب و کتابخوانی در باشگاه فرهنگیان سنندج آغاز شد.

به گزارش هاناخبر ، سرپرست اداره امور فرهنگی، تبلیغات و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی با شرکت ٦٥ نفر از مربیان و مخاطبین علاقمند به این جام به مدت ٢ روز در سنندج آغاز شد.

یگانه سلیمان بیگی با اشاره به محتوای آموزشی این کارگاه عنوان کرد: مطالبی پیرامون جام باشگاه های کتابخوانی به مدت ١٦ ساعت و در روزهای ٢٤ و ٢٥ مرداد جاری زیر نظر اساتید کتابخوانی کشور از جمله شکوفه صمدی و جمال اکرمی به شرکت کنندگان در کارگاه آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: این کارگاه با هدف آشنایی بیشتر مربیان باشگاه های کتابخوانی و آماده سازی آنها برای آموزش به گروه های مختلف، ایجاد باشگاه های کتابخوانی، ترویج مطالعه و رونق کتابخوانی در استان، شهرستان های تابعه و روستاها است تا از این طریق بتوانند یاری رسان دانش آموزان برای حضور هر چه شایسته در جام باشگاه های کتابخوانی کشور باشند.

سلیمان بیگی همچنین گفت: توسعه و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان بالاخص برقراری عدالت فرهنگی در مناطق محروم و منفصل شهری از دیگر اهدافی است که در جام باشگاه های کتابخوانی دنبال می شود.

سرپرست امور فرهنگی، تبلیغات و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه مدرسان این دوره، مباحثی را پیرامون شیوه نامه اجرایی جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان به شرکت کنندگان در دوره آموزش می دهند، افزود: راه کارهای راه اندازی، چگونگی تاثیرات فردی و اجتماعی کتاب خوانی، ایجاد انگیزه در مخاطبان، بهره مندی از فن آوری نوین جهت ترویج کتاب خوانی و روش های مستند سازی و اطلاع رسانی به دیگر آحاد جامعه از دیگر مباحث این کارگاه دو روزه است.

وی خاطر نشان کرد: در این کارگاه تئوری و تدریس کار عملی با ارائه طرح های نوین آموزشی در حوزه تاثیرگذاری مطالعه و فرهنگ کتابخوانی دنبال می شود تا فراگیران همزمان با بازگشایی مدارس جام باشگاه های کتابخوانی را تشکیل دهند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 5 =