نماینده حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق:

افزوده شدن یک کلمه از سوی مجلس نمایندگان در متن لایحه بودجه عراق، دخالت در اختیارات انحصاری اقلیم کردستان محسوب می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق از تصمیم حزب خود برای شکایت علیه یکی از بندهای لایحه بودجه عمومی دولت فدرال خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،جیای تیمور در گفتگو با خبرگزاری «السومریه نیوز» گفت: حزب دمکرات کردستان قصد دارد از تصویب بند هشتم ماده 14پیش نویس قانون بودجه عمومی دولت فدرال که مداخله دراختیارات ویژه اقلیم کردستان به شمار می رود، شکایت کند.

جیای تیمور تصریح کرد که رهبران حزب دمکرات کردستان با رهبران چارچوب هماهنگی برای حل اختلافات برسر بند8ماده14 لایحه بودجه عراق دیدار کردند و با دستخط خود متن توافقنامه ای را دراین خصوص نوشتند، اما در هنگام رای گیری در خصوص  لایحه بودجه در نشست مجلس نمایندگان، یک کلمه به این متن لایحه بودجه ارسالی از سوی دولت فدرال به مجلس، افزوده شد که به اعتراض ما و مشاجره در صحن مجلس انجامید.

وی با اشاره به اینکه افزوده شدن یک کلمه از سوی مجلس نمایندگان که در متن لایحه بودجه ارسالی از سوی دولت، وجود نداشته است، دخالت در اختیارات انحصاری اقلیم کردستان محسوب می شود، افزود: این کلمه در صورت اعتراض هریک از استانهای اقلیم کردستان به سهم بودجه خود از بودجه عمومی عراق، به دولت فدرال اجازه می دهد که بودجه اقلیم کردستان را به جای اربیل، مستقیما"به استانهای اقلیم کردستان ارسال کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =