تصاویر زیبا از شب های سنندج

شناسهٔ خبر: 1217C3EE -
شهر سنندج از جمله شهرهای زیبا و دیدنی است که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

به گزارش هاناخبر ، سنندج، مرکز استان کردستان، از جمله شهرهای گردشگر پذیر کشور است که علاوه بر مکان های دیدنی آن، جلوه های شهری بسیار زیبا دارد که چشمان‌تان را مسحور خود می‌کند.

نورپردازی های جذاب و خاص در این شهر، بیش از پیش چهره شهر را شاداب کرده است.سَنَندَج(دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات (به کردی: سنه یا سنه‌دژمرکز استان کردستان و بیستمین شهر بزرگ ایران است. این شهر در غرب ایران قرار گرفته‌است. سنندج در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوایی معتدل و کوهستانی دارد. این شهر از سوی غرب به کوه آبیدر، از شمال به کوه شیخ معروف از جنوب به کوه سراج‌الدین و از شرق به کوه خاتون شیشه‌رێ و گردنه لیلاخ محدود شده‌است و در منطقه‌ای به وسعت ۹۵/۷۶۴ هکتار گسترده‌است.جمعیت این شهر بر اساس برآورد سال ۱۴۰۰خورشیدی، ۵۵۰٬۰۰۰ نفر بوده‌است.

سنندج به عنوان یکی از پایتخت‌های موسیقی جهان معرفی شده‌است.
پایتخت نوروز جهان  ،شهر خلاق موسیقی
.شهر مساجدشهر هزار تپه و پایتخت کتاب ایران شناخته می‌شود.
سنندج در جمع ۲۴۵ شهر شبکهٔ شهرهای نوآور جهانی یونسکو و همچنین ۲۸ شهر نوآور موسیقی جهان نیز قرار دارد.
سنندج به لحاظ موقعیت جغرافیایی و فعالیت‌های شهرسازی عصر صفوی و قاجار، از بافت شهری سنتی با ارزشی برخوردار است که سازه‌های مسکونی و عام‌المنفعهٔ متعددی مانند حمام، مساجد و بازار در آن باقی مانده‌است؛ این شهر دارای محدودهٔ بافت تاریخی-فرهنگی با گستردگی‌ای برابر ۱۲۰ هکتار است.
سنندج از قدیم الایام از مراکز مهم اهل سنت در ایران بوده‌است.

در این شهر، زبان کردی اردلانی به‌عنوان زبان گفتاری و زبان فارسی به‌عنوان زبان آموزش و مکاتبات رسمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 4 =