خاصیت های باور نکردنی خاکشیر

خاکشیر نوعی گیاه خوراکی است و بر اساس یافته های علمی و نتایج ثبت شده در مجلات معتبر علمی دنیا خواص فراوانی برای آن عنوان شده است.

به گزارش هاناخبر ، خاکشیر نوعی گیاه خوراکی  است که مصرف بالایی در ایران بویژه در کشور‌های آسیایی دارد.

بر اساس تحقیقات و آزمایشهای علمی انجام شده حدود ۶۷ نوع ترکیب فعال از نوع فیتوکمیکال‌ها که خواص مفید دارویی و تغذیه دارند در خاکشیر شناسایی شده است.

متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌گوید: موادی همچون پروتئین، چربی، کلسیم،  آهن، پتاسیم  و اسید‌های چرب ضروری بدن در خاکشیر شناسایی شده است و نکته جالب دیگر اینکه میزان سدیم موجود در خاکشیر کم هست.

دکتر سید مصطفی نچواک افزود: بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته خاکشیر  اثرات سمی بر روی سلول‌های سرطانی همچون سرطان ریه، پوست، کبد، پروستات، کولون و معده  دارد و باعث نابودی آن‌ها شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی می‌گوید:  خاکشیر بواسطه  خاصیت ضد التهابی  می‌تواند عوارض سو  بیماری‌های مزمن همچون چاقی، کبد چرب و دیابت را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه خاکشیر می‌تواند آب  را  در خود ذخیره  و به مشکل کم آبی در بدن کمک کند گفت: این ماده خوراکی خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در کاهش تب وتسکین درد هم تاثیر داشته و می‌تواند به عنوان  داروی ضد یبوست، مقوی قلب عمل کرده و اثراتی مفید بر روی کلیه‌ها داشته باشد.

نچواک گفت: در یافته‌های علمی در باره سوء مصرف خاکشیر تاکنون موردی گزارش نشده است.

وی توصیه کرد که خاکشیر تازه را  پس از تمیز کردن باید به خوبی شست و پس از خیس خوردن در آب بدون شکر  یا با حداقل  شکر مصرف کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =