مشارکت مردم آذربایجان‌غربی در پویش سلامت از ۱.۵ میلیون نفر گذشت

شناسهٔ خبر: 124D0078 -
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به تمدید پویش سلامت تا پایان دی‌ماه جاری گفت: طبق آخرین آمار، یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۸۶۸ نفر در استان غربالگری فشار خون و دیابت شده اند.

به گزارش هاناخبر ، دکتر احسان ریخته‌گر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به این آمار، نزدیک به ۸۸ درصد مردم استان در این پویش شرکت داشته اند که امیدواریم طی ۱۰ روز آینده، این رقم به نزدیک ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به جزییات بیماران شناسایی شده افزود: در این غربالگری، ۳۲ هزار و ۲۳۴ نفر مشکوک به فشارخون بالا و ۲۱ هزار و ۸۹۴ نفر نیز مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه جامعه آماری آذربایجان‌غربی در این طرح یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۵ نفر است، اضافه کرد: طبق بررسی ها بیش از ۲۱۸ هزار فرد بالای ۱۸ سال هنوز در این طرح مشارکت نکرده اند که درصدد کاهش این رقم هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به سابقه بیماری فشارخون و قند خون شناسایی شده در استان ادامه داد: بر اساس خود اظهاری افراد، ۶۲ هزار و ۷۳۱ نفر سابقه دیابت و ۱۴۰ هزار و ۶۸۲ نفر سابقه فشار خون دارند.

ریخته گر گفت: شهروندان می‌توانند برای بررسی وضعیت سلامت خود در قالب غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در استان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه دیابت و فشارخون بالا درمان قطعی ندارند، افزود: تنها با درمان‌های موجود می‌توان آنها را کنترل و از بروز عوارض جدی جلوگیری کرد، بنابراین بهترین راه، شناسایی زودهنگام این بیماری‌ها و کنترل موثر آنها است.

 غربالگری و پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و با وجود اتمام زمان اولیه تا پایان دی ماه تمدید شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 4 =