اهدای ۵۰ هزار بسته حمایتی به بیماران کرونا

شناسهٔ خبر: 124EBC70 -
استاندار کرمانشاه گفت: پویش همدلی برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا با مشارکت عمومی در کرمانشاه ایجاد می‌شود.

به گزارش هاناخبر ،

به نقل از استانداری کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در جلسه ستاد کرونا استان که صبح امروز (۲۱ فروردین) در سالن شهدای دولت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج)، بر ضرورت تداوم مشارکت مردم را در اجرای دستورالعمل‌های پیشگیرانه برای کنترل بیماری کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: در طرح فاصله گذاری هوشمند، جداسازی افراد مبتلا از جامعه به صورت قرنطینه فردی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: شهرداری کرمانشاه نیز موظف است با تجمع‌های صورت گرفته در برخی میادین، بوستانها و پارک‌ها برخورد کند و نظارت و کنترل بیشتری در این خصوص انجام دهد.

استاندار کرمانشاه از ایجاد و راه اندازی پویش همدلی برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: بر اساس این طرح ۵۰ هزار بسته ۲۰۰ هزار تومانی برای کمک به مبتلایان کرونا که تحت پوشش هیچ گونه نهاد حمایتی نیستند، با محوریت جمعیت هلال احمر و کمک مردم و خیرین تهیه و توزیع خواهد شد.

بازوند با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ متقاضی بیمه بیکاری تاکنون در سامانه ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: نهادهای ذی ربط هر چه سریع‌تر نسبت به انجام امور مرتبط با این افراد با محوریت حوزه اقتصادی اقدام و تسهیل و تسریع لازم صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده توسط مدیرکل بهزیستی و حسب ضرورت موضوع، افراد شاغل در مهدهای کودک نیز جز صنوف آسیب دیده به دلیل شیوع کرونا محسوب می‌شوند و خدمات حمایتی برای این کارکنان نیز لحاظ می‌شود.

بازوند با اشاره به جزئیات پرداخت وام یک میلیون تومانی به خانوارهای که یارانه دریافت می‌کنند، بیان داشت: با دستور رئیس جمهور محترم شرایط پرداخت این وام با سه ماه تنفس و تقسیط به صورت کسر از یارانه در اولویت است و در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

وی بازگشایی کسب و کارهای کم ریسک و متوسط را از تاریخ ۲۳ فروردین یادآور شد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی لیست مشاغل پرریسک اعلام می‌شود و این کسب و کارها تا پایان فروردین تعطیل و مشاغل کم ریسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند البته نظارت بر این موضوع بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار کرمانشاه در خصوص ساعات کار ادارات نیز گفت: تمام ادارات از ساعت ۷ الی ۱۴ با حضور دو سوم کارکنان فعالیت خواهند داشت و یک سوم به صورت گردشی با نظر مدیر دستگاه اجرایی شیفت بندی می‌شوند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 3 =