محدودیت های کرونا در آذربایجان غربی برای سومین هفته متوالی تمدید شد

شناسهٔ خبر: 1256D991 -
به دنبال درخواست و پیگیری ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا مبنی بر لزوم تمدید محدودیت های اعمال شده به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، کمیته امنیتی،اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تمدید محدودیت های کرونایی به مدت یک هفته دیگر از ۲۶ مهر تا ۳ آبان ماه در آذربایجان غربی موافقت کرد.

به گزارش هاناخبر ،بر اساس این اطلاعیه؛ مصادیق محدودیت شامل دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی،حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای،مهدهای کودک، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرائی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی،مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی ورزش های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه،قهوه خانه و چایخانه ها، باغ وحش و شهربازی ها، مراکز تفریحی آبی،باشگاه های بدنسازی و برگزاری نماز جمعه می شود.

ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی با خیر موج چهارم کرونا در استان، محدودیت های کرونا را از 13 مهر ماه اعمال کرد و سپس در هفته دوم از ۱۹ تا ۲۵ مهر ماه این محدودیت ها دوباره تمدید شد.

اکنون آذربایجان غربی سومین هفته محدودیت های اجتماعی کرونا را پشت سر می گذارند.

این در حالی است که بنا به گفته استاندار آذربایجان غربی؛ رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این استان به زیر ۴۰ درصد رسیده است و نانوایی ها، ادارات و آرامستان ها سه مکانی هستند که کمترین میزان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.

تا کنون در استان یک هزار و 284 نفر جان باخته اند و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی پیش بینی کرده در صورت تدوام این وضعیت کلیه های تخت های بیمارستانی 100 درصد تکمیل ظرفیت می شوند.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت بهداشت اسامی شهرستان های با وضعیت حاد و بیشترین بروز بیماری کرونا در کشور را اعلام کرد که در استان آذربایجان غربی نام 9 شهرستان؛ ارومیه، اشنویه، بوکان، سلماس، شاهین‌‌دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب و نقده در آذربایجان غربی، با بیشترین بروز بیماری در کشور قرار داشت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 8 =