بانوان ۴۱ درصد اعضای تعاونی‌های کردستان را تشکیل می‌دهند

شناسهٔ خبر: 125D1861 -
معاون تعاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت:اعضای تعاونی‌های استان کردستان ۲۰۵ هزار نفر است که از این تعداد ۴۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش هاناخبر ،

علی اصغر عباسی معاون تعاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: امسال با تشکیل پنج تعاونی تعداد این واحدهای تولید به یک هزار و ۸۴۰ مورد رسید.

او افزود: این تعداد تعاونی جدید تشکیل شده در سه ماهه نخست سال جاری با حدود پنج میلیارد ریال سرمایه اولیه تاسیس شده است.

عباسی با اشاره به اینکه در این استان تعاونی‌ها سهم حدود ۶ تا هفت درصدی در اقتصاد دارند افزود: هم اکنون مراحل ثبت و تشکیل ۱۵ تعاونی دیگر نیز در حال ادامه روند قانونی خود است.

معاون تعاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: هم اکنون ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر در کل تعاونی‌های فعال استان مشغول بکار هستند.

عباسی یادآور شد: یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصاد کشور روحیه جمعی و فضای همکاری اجتماعی است که فعالیت با تعاون، همکاری و خرد جمعی، ماندگاری بیشتری داشته و در ایجاد فرصت‌های شغلی بادوام اثرگذار است.

معاون تعاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر بوده ولی تعداد اعضا به موجب ماده ۶ قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد و این تعداد باید در زمان فعالیت شرکت تعاونی نیز حفظ شود.

او تاکید کرد: بر اساس قانون، به استثنای یک مورد، سقفی برای حداکثر تعداد عضو برای شرکت‌های تعاونی تعیین نشده و فقط شرکت‌های تعاونی مسکن که احداث واحدهای مسکونی اعضا را بر عهده دارند، در تعداد اعضا نباید از حداکثر ۵۰۰ نفر عضو تجاوز کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =