حجم تجارت خارجی در گمرکات خوی۱۴۰ از میلیون دلار فراتر رفت

شناسهٔ خبر: 12635427 -
با وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلات از ناشی شیوع کرونا ارزش تجارت خارجی در گمرکات شهرستان خوی از مرز ۱۴۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش هاناخبر ، حجت چاووشی مدیر گمرک شهرستان خوی، گفت: از ۷ ماه گذشته امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن انواع کالا از گمرک خوی و گمرک ریلی رازی صادر و یا وارد شده است که این میزان کالا از نظر وزنی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت ۱۶۲ هزارتن انواع کالا به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار از گمرکات این شهرستان صادر شده است که بیش از ۸۰ درصد کالا‌های صادراتی از این گمرک را محصولات واحد‌های تولیدی آذربایجان غربی تشکیل می دهند.

چاووشی انواع کنسانتره میوه، انواع محصولات کشاورزی، سنگ‌های تزئینی، مواد پتروشیمی و نمک را از مهمترین کالا‌های صادر شده از این گمرکات در این مدت اعلام کرد.

مدیر گمرک شهرستان خوی درآمد گمرکات خوی و رازی را در ۷ ماه امسال ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد داشته است.

خدادوست مدیرگمرک ریلی رازی هم گفت: از ابتدای امسال بیش ار ۲۰۰ هزارتن انواع کالا به ارزش ۱۱۳ میلیون دلار از این مبدا ریلی با قطار ترانزیت شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =