هزار و ۲۲۳ آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی در کردستان برگزار شد

شناسهٔ خبر: 127C2073 -
سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان گفت: یک هزار و ۲۲۳ آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی طی سال گذشته در استان برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ، فرهاد حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های این اداره‌کل نظارت بر کالاهای صادراتی و وارداتی است، اظهار کرد: افزون بر این در سال گذشته یک هزار و ۴۷۴ مورد ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد استان انجام شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۸۹۹ آزمون تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و یک هزار و ۳۹۱ مورد ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی در استان انجام شد.

سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان از دیگر وظایف این اداره‌کل را تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت شاغل در واحدهای تولیدی خواند و افزود: در سال گذشته ۱۱۱ نفر از مدیران کنترل کیفیت شاغل در واحدهای تولیدی استان تایید صلاحیت و ۳۵۷ نفر هم دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر شدند.

حیدری با بیان اینکه ۲ شرکت‌ بارزسی دارای پروانه معتبر در استان فعالیت می کند، اظهار کرد: ۲۵ آزمایشگاه‌ همکار دارای پروانه معتبر استان هم با این اداره کل در سال گذشته همکاری داشت.

وی یادآور شد: ۵۹ مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی را هم در سال گذشته توسط کارشناسان و بازرسان این اداره کل انجام شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 8 =