ظرفیت‌های ترانزیتی منطقه آزاد ماکو بی بدیل است

شناسهٔ خبر: 12A19891 -
رییس شورای بین دولتی مدیریت راه کشور‌های مشترک المنافع ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت ماکو را برای توسعه گردشگری و تجارت بی‌بدیل ارزیابی کرد.

به گزارش هاناخبر، بوری کریم اف رییس شورای بین دولتی مدیریت راه کشور‌های مشترک‌المنافع روز شنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو هدف از سفر به ایران و بازدید از منطقه آزاد ماکو را بهبود و توسعه مراودات کشور‌های آسیای مرکزی (CIS) با ایران عنوان کرد گفت: ظرفیت‌های قابل توجه ترانزیتی و موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو می‌تواند برای توسعه و بهبود روابط ایران و کشور‌های مستقل مشترک المنافع (CIS) نقش ویژه‌ای ایفا کند.

 وی ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت ماکو را برای توسعه گردشگری و تجارت بی‌بدیل ارزیابی کرد و افزود: منطقه آزاد ماکو به سبب قرار گرفتن در کریدور مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب از جمله مناطق استراتژیک محسوب می‌شود که باید از این موهبت بیشتر استفاده شود.

حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این دیدار با تأکید بر اهمیت گسترش تعاملات حمل و نقل بین المللی این منطقه با کشور‌های CIS، از پیشنهادات کریم اف در مورد توسعه و رونق مراودات تجاری و استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقلی یکدیگر استقبال کرد.

وی افزود: استانداردسازی و توسعه راه‌ها و جاده‌های منطقه می‌تواند موجب ایفای نقش بهتر ماکو در ترانزیت منطقه شود.

اتحادیه کشور‌های مستقل هم سود یا کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع (به اختصار C.I.S) اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق از جمله  ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان، قزقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان است.

تأسیس این اتحادیه به دست رؤسای مملکتی کشور‌های روسیه، بلاروس و اوکراین بود و مرکز اصلی آن در مینسک پایتخت بلاروس، است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 4 =