استاندار: جایگاه آذربایجان‌غربی در حوزه اقتصاد، کشاورزی و گردشگری در منطقه ویژه است

شناسهٔ خبر: 12A59EDC -
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب این استان در حوزه های مختلف گفت: جایگاه استان در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و گردشگری در منطقه ویژه است و ما بر استفاده بهینه از این ظرفیت ها تاکید داریم.

به گزارش هاناخبر ، شبکه الاخباریه سوریه، محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه در دیدار با استاندار حلب این کشور افزود: می توان از ظرفیت روابط و پیوندهای مشترک بین دو کشور ایران و سوریه در راستای توسعه همکاری در این بخش ها استفاده کرد.

 وی اضافه کرد: آذربایجان غربی حدود یک‌هزار و ۷۰۰ بنای تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو دارد که ظژفیتی قابل توجه به شمار می رود.

 استاندار آذربایجان‌غربی بر اهمیت تبادل تجربیات و سفرها به منظور تقویت همکاری ها تاکید کرد.

 استاندار حلب نیز در این دیدار گفت: روابط سوریه و ایران دارای ریشه های عمیق تاریخی بوده و به خاطر چالش ها و منافع مشترک بر همکاری های راهبردی در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استوار است.

 حسین دیاب اضافه کرد: این همکاری در جریان جنگ تحمیلی و تروریستی ظالمانه به سوریه به آشکارترین شکل ممکن تبلور یافت و کمک های جمهوری اسلامی ایران در حادثه زلزله شمال سوریه نیز بسیار راهگشا بود.

 وی گزارشی از جایگاه اقتصادی و گردشگری حلب و آسیب های وارد شده به این استان بر اثر جنگ و زلزله و تلاش های دولت برای بازسازی آن ارائه و بر اهمیت تقویت همکاری های اقتصادی میان دوطرف و امکان ارائه تسهیلات بیشتر و سفرهای متقابل مسوولان ۲ استان در راستای توسعه روابط اقتصادی، گردشگری و فرهنگی تاکید کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 2 =