جلولا به تصرف حشدالشعبی درآمد

شناسهٔ خبر: 12AB7F35 -
فرمانده نیروهای پیشمرگ در منطقه کوباشی اعلام کرد که طبق توافق صورت گرفته میان مقامات اتحادیه میهنی و نیروهای عراقی و حشدالشعبی، شهر جلولا به نیروهای عراقی تحویل داده شده و نیروی پیشمرگ فقط در خانقین باقی می ماند.

به گزارش هاناخبر ، سرهنگ نزار عبدالرحمن فرمانده نیروی پیشمرگ در منطقه کوباشی اعلام کرد که نشستی میان نیروهای اتحاد میهنی و حشدالشعبی که با حضور هیئتی ایرانی صورت گرفته و طرفین توافق کرده اند که شهر جلولا که از سال 2014 و پس از آزادسازی از دست داعش، در اختیار نیروی پیشمرگ بوده، امروزسه شنبه 25 مهر/17 اکتبر، به نیروهای عراقی تحویل داده شود.

وی افزود که در این نشست؛ محمود سنگاوی فرمانده نیروی اتحاد میهنی منطقه گرمیان و از اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، عدنان محمد مینا عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی و هادی عامری فرمانده حشدالشعبی و فرمانده عملیات دیاله و هیئت ایرانی حضور داشتە اند.

این فرمانده اتحادیه میهنی گفت که طبق این توافق جلولا، کوباشی و ناودومان به نیروهای عراقی تحویل داده شده و فقط خانقین تحت کنترل پیشمرگ باقی می ماند و وضعیت به قبل از حمله داعش در 2014 بازمی گردد.

امروز کرکوک، قره تپه و دوزخورماتو نیز طبق توافقاتی مشابه ، تحت کنترل نیروهای عراقی و حشدالشعبی قرار گرفت.

جلولا (گولاله) از شهرهای کردنشین عراق و مرکز استان دیالی در سال 2014 توسط داعش اشغال شده و در پی درگیری های خونین میان نیروی پیشمرگ و داعش از اشغال این گروە آزاد شد و تحت کنترل نیروی پیشمرگ قرار گرفت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =