نبود مشکل فضای آموزشی در استان کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 12C26996 -
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : در آستانه بازگشایی مدارس مشکل کمبود فضای آموزشی در استان نداریم.

به گزارش هاناخبر ،

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت قابل قبول استان از نظر برخورداری از فضا‌های آموزشی گفت : در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی استان ۶.۴ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که از میانگین کشوری آن یعنی ۵.۲ متر مربع، بالاتر است.

او با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی جدید در هیچکدام از شهرستان‌های استان کمبود فضای آموزشی نداریم، گفت : با این حال برای رسیدن به استاندارد‌ها در برخی از شهرستان‌ها همچون شهرستان جوانرود و در سایت‌های مسکن مهر استان کمبود فضای آموزشی داریم.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه افزود: مهر ماه امسال ۳۹۵۰ فضای آموزشی با حدود ۱۷ هزار کلاس درس آماده حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس هستند که البته آمار اعلامی از سوی آموزش و پرورش با توجه به دو شیفته بودن برخی از مدارس ممکن است بیشتر از این باشد.

نظری با اشاره به آمار فضا‌های آموزشی اضافه شده در سال تحصیلی جدید، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۷۲ مدرسه تحویل آموزش و پرورش می‌شود که ۲۴ مدرسه آن در هفته دولت و ۴۸ مدرسه دیگر اول مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

او سپس اشاره‌ای هم به مدارس نیازمند تخریب و بازسازی در استان کرمانشاه داشت و گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است که آمار‌های کشوری نیز در همین حدود است.

نظری با اشاره به ضرورت مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی بخشی از فضا‌های آموزشی استان، افزود: برای نوسازی و مقاوم‌سازی این مدارس باید از ظرفیت خیرین در استان استفاده کنیم، زیرا با اعتبارات دولتی به تنهایی نمی‌توانیم در این زمینه خوب کار کنیم .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =