رایزنی برای افزایش وسعت بازارچه چنگوله

شناسهٔ خبر: 12CC42DC -
نماینده مردم ایلام در مجلس از رایزنی برای افزایش وسعت بازارچه چنگوله مهران خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

سلام امینی روز یکشنبه در جریان بازدید از وضعیت تکمیل زیرساخت های مرز چنگوله اظهار کرد: طرف عراقی نیز در آنسوی مرز چنگوله در حال اخذ مجوزهای راه اندازی مرز شهابی است.

وی افزود: قرابت و نزدیکی فرهنگی و دینی که میان استان های هم مرز ایلام با طرف عراقی وجود دارد، شرایط را براس توسعه همکاری ها بویژه از نظر تجاری و بازرگانی دوچندان کرده است.

وی با اشاره به حدود ۲۰۰ کیلومتر مرز شهرستان مهران با کشور عراق بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های مرزی با گسترش همکاری ها دو کشور تاکید کرد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های در دست اجرا راه اندازی بازارچه مرزی در چنگوله است که می تواند در اشتغال آفرینی و و همچنین افزایش مبادلات تجاری میان افراد ساکن در دوسوی مرز تناثیر بسزایی داشته باشد.

امینی ادامه داد: زیرساخت های راه ارتباطی این مرز با جدیت در حال انجام است و به زودی بخش مهمی از زیرساخت های این مرز تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه وسعت این بازارچه مرزی ۱۵ هکتار تعیین شده است، گفت: درصد هستیم وسعت زیرساخت های مرز چنگوله افزایش یابد و باعث اشتغالزایی مردم منطقه شود.

۱۵ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های بازارچه چنگوله اختصاص یافت

فرماندار شهرستان مهران نیز در این بازدید یادآور شد: امسال بیش از ۱۵ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های بازارچه چنگوله اختصاص یافته که در زمینه های راه، فیبرنوری، آب و برق در حال انجام است.

نظام ملکشاهی تاکید کرد: مرز چنگوله در صورت بازگشایی می تواند در ایامی که زوار در مرز مهران در حدود ۲ ماه که این گمرک درگیر است جوابگوی صادرات بوده و بتواند پاسخگوی بخش تجارت خارجی کشور و استان باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 3 =