استقبال چندین هزار نفری از ششمین جشنواره گیلاس اشنویه

شناسهٔ خبر: 12D5B3FD -
ششمین جشنواره گیلاس اشنویه چهارشنبه ۱۴ تیرماه در شهرستان اشنویه با حضور مسئولان شهرستانی و مردم منطقه آغاز بکار کرد.

به گزارش هاناخبر ، سید علی ترابی، فرماندار اشنویه در این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره با هدف شناساندن و معرفی این محصول و جاذبه های گردشگری و ظرفیت های کشاورزی شهرستان برگزار می شود، گفت: اشنویه دارای ظرفیتهای بسیار زیادی برای معرفی است، در دولت سیزدهم شاهد عمران و توسعه در همه زمینه ها در این شهرستان هستیم و در جای جای این شهرستان با امنیت پایدار آهنگ توسعه شنیده می شود.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه با جاذبه ها و پتانسیل های موجود در این شهرستان در تلاشیم اشنویه را به عنوان شهرستانی شاخص در محصول گیلاس معرفی کنیم، افزود: از بین ۱۴۵٠٠ هکتار از باغات اشنویه، ۸۱۸ هکتار به کشت گیلاس اختصاص دارد که سالانه بیش از ۴۰۰۰ تن تولید این میوه است و امسال ۵٠٠ تن گیلاس به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی سیب اشنویه را از دیگر محصولات شاخص شهرستان اعلام کرد و گفت: ۱۷۸۵هکتار از باغات شهرستان، سیب کاشته می شود که سالانه ۲٠٠ تن از این محصول تولید و به کشورهای اروپایی، روسیه و عراق و... صادر می‌شود.

ترابی با بیان اینکه به جرات می‌توان اشنویه را به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری معرفی کرد، ادامه داد: اشنویه دارای ۷۴ روستای زیبا با طبیعتی منحصر به فرد بوده و این روستاها از جاذبه های این شهرستان بشمار می‌رود.

به گزارش هاناخبر، افتتاحیه این جشنواره از 14 تیرماه برگزار شده و به مدت ۳ روز با برپایی غرفه‌های فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی و هنری و فرهنگی برپاست.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =