تالاب سولدوز نقده میزبان غاز‌های مهاجر

شناسهٔ خبر: 12E41D0E -
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: حدود ۱۰۰ قطعه غاز خاکستری مهاجر در روز‌های اخیر وارد تالاب سولدوز این شهرستان شدند.

به گزارش هاناخبر ،اکبر قایمی افزود: این پرندگان مهاجر در ادامه کوچ خود از مناطق شمالی به مناطق جنوبی، وارد این تالاب شدند و با سرد شدن هوا به مناطق جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند.

او اضافه کرد: با توجه به وضعیت خوب تالاب سولدوز از نظر آب و غذای کافی و همچنین امنیت لازم، پیش‌بینی می‌شود طی روز‌های آتی و قبل از فصل زمستان شمار زیادی از پرندگان مهاجر به منظور تغذیه و حتی زمستان‌گذرانی وارد این تالاب شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به اینکه تالاب سولدوز در ابتدای پاییز میزبان دُرنا و پلیکان‌های مهاجر بود، گفت: هم اکنون علاوه بر پرندگان مهاجر، برخی گونه‌های بومی مانند آبچلیک، چوب‌پا، کاکایی، خوتکا، چنگر، حواصیل و انواع اردک‌ها هم در این تالاب مشاهده می‌شود.

او افزود: این تالاب علاوه بر اینکه زیستگاه انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی است، پستاندارانی مانند گراز، گرگ و شغال نیز در آن زیست می‌کنند.

قایمی از اهالی روستا‌های همجوار این تالاب بین‌المللی خواست در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت طلب برای شکار این گونه‌های با ارزش به اداره محیط زیست و محیط بانان اطلاع دهند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 5 =