افزون بر ۶ میلیون هکتار از اراضی کشور رفع تداخل شد

شناسهٔ خبر: 12EE3284 -
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۱۶ میلیون هکتار از اراضی کشور مشمول رفع تداخلات است که تاکنون از ۶ میلیون ۲۵۰ هزار هکتار آن رفع تداخل شده است.

به گزارش هاناخبر ، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با کمسیون رفع تداخلات آذربایجان غربی و قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات تعیین تکلیف شده و به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است، ادامه داد: کیفیت کار دارای اهمیت بوده و دقت در این زمینه لازم است.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۹۶ درصد از انجام امور اراضی در این موضوع به مشاور بخش خصوصی واگذار شده و طبق دستورالعمل و شرح خدمات اقدام خواهد شد.

به گفته وی، نیاز به امکانات نیروی انسانی و اعتبار وجه مشترک در تمامی استان‌هاست و به همین علت فضای سیاست‌گذاری کشور به سمت واگذاری امور به بخش خصوصی در حرکت است.

افلاطونی با اشاره به اهمیت آمار در موضوع رفع تداخلات و صدور سند اضافه کرد: وجود آمار صحیح زیربنای هر اقدامی است و بعد از این جمع‌بندی آماری می‌شود اقدام به صدور سند کرد.

وی یادآور شد: با صدور سند و رفع تداخلات میزان پرونده‌های قضایی در این بخش نیز به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: مسوولان عزم راسخی در موضوع رفع تداخلات و ادای حق و حقوق شهروندان دارند و در این زمینه تعاملات مطلوبی بین دستگاه‌های مربوطه وجود دارد.

به گزارش هاناخبر، از مجموع ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور یک میلیون هکتار سهم آذربایجان غربی است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =