بهره برداری از هشت پروژه بازآفرینی شهری در کردستان

شناسهٔ خبر: 1315607E -
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۶۰۰ هزار واحد نوسازی شده و هشت پروژه بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای کردستان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش هاناخبر ،محمد آیینی با بیان اینکه این طرح‌ها در شهر‌های سنندج، کامیاران، بیجار، سقز و قروه اجرا شده افزود:بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

وی توضیح داد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت بیش از ۳ هزار واحد در بافت فرسوده استان کردستان پرداخت شده که هم اینک ۶۰۰ واحد آن تکمیل و در روز‌های آتی بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح مدرسه ۹ کلاسه در محله نایسر شهر سنندج به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد ریال، مجتمع خدماتی، فرهنگی و ورزشی در محله نایسر سنندج به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در استان کردستان خواهد بود.

به گفته آیینی، بوستان بزرگ محله اسلام‌آباد سنندج، مدرسه ۹ کلاسه محله موسک مریوان، سالن چند منظوره ورزشی محله امام خمینی (ره) قروه و اجرای شبکه فاضلاب و آسفالت معابر محله قروه از دیگر پروژه‌هایی است که به زودی افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر این، پروژه ساماندهی بافت شهر بیجار شامل احداث پیاده‌راه خیابان‌های اردلان و شهدا در محله تخت و در راستای نوسازی و بهسازی فضای شهری و سبز به میزان ۱۰ هزار متر مربع و با ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال و ساماندهی معابر شهر بیجار به وسعت ۶ هزار متر طول و با ارزش ۸۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است.

از دیگر اقدام‌های انجام شده در زمینه بازآفرینی شهری، بهسازی و آسفالت معابر خاکی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان کردستان است که برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال قیر رایگان به شهرداری‌هاتخصیص داده شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 9 =