خواسته‌های جوانان سقزی از نماینده رهبری در کردستان/از مطالبه بازگشایی مرز سیف تا مبارزه با مفاسد اقتصادی

شناسهٔ خبر: 132ACDF6 -
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در نشست با جمعی از نمایندگان کانون های فرهنگی، تبلیغی شهرستان سقز، اظهار داشت: فعالیت و کارهای فرهنگی باید بوسیله انسان های مومن، معتقد به آرمانهای انقلاب، جوانان متخلق و انقلابی در جامعه ترویج داده شود.

به گزارش هاناخبر ،

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه جوانان ما باید به آینده امید داشته و نقش پر رنگی در پیشرفت کشور داشته باشند، افزود: مشکلاتی همچون بیکاری، کولبری و دستفروشی در استان کردستان داریم که باید با کمک جوانان و دولت انقلابی، این مشکلات اصلاح و رفع شود.

وی به جوانان و نمایندگان کانون های فرهنگی تبلیغی شهرستان سقز گفت: از فعالیت های موسسات خیریه و همچنین کارآفرینی حمایت و این کانون ها را در این راستا تقویت می کنیم.

وی به نقش ورزش در جذب جوانان اشاره کرد و یادآور شد: دغدغه ورزش یک واقعیت است چون ورزش حرف اول را در جذب جوانان دارد بنابراین باید به مطالبات و خواسته های قشر ورزشکار توجه شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر تقویت امید به آینده و فصای ایجاد شده در دولت انقلابی، افزود: کانون ها و خصوصا جوانان معرف فرهنگ شهرشان باشند و مسایل شهرشان را بیان کنند و در مجمع های جوانان شهر همفکری کنند تا گره‌ای از مشکلات باز شود.

حجت الاسلام برومند رازیانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز نیز در این جلسه گفت: کانون های فرهنگی تبلیغی روی پای خودشان ایستادند و بدون حمایت مالی از ارگان خاصی، فعالیت می کنند و جامعه جوان، خانه های قرآن، تشکل های ورزشی و فرهنگی را با عشق و علاقه نمایندگی می کنند.

در این نشست جمعی از جوانان و فعالان فرهنگی و اعضای کانون‌های فرهنگی و تبلیغی سقز دغدغه‌های خود را بیان کردند.

جوانان در این نشست صمیمی که برای اولین بار با حضور این مقام استانی برگزار شد، خواستار اختصاص یارانه‌های هدفمند به روستاها، بازگشایی بازارچه سیف، تاسیس رشته‌های پیراپزشکی، ضرورت باور به جوانان در واگذاری مسوولیت‌های استانی، تخصیص آب به کشاورزان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها شدند.

آنان همچنین بر ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت و بازار، راه‌اندازی مجتمع عالی سلامت و دانشکده علوم و فنون، تاسیس موزه، مبارزه با مفاسذد اقتصادی اداری، توجه به همه رشته‌های ورزشی در مدارس، رفع پدیده کولبری، تدبیر برای ارتقای امید به زندگی و واکاوی چالش‌های خودکشی توسط نهادهای علمی و مدنی شدند.

استفاده درست از ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی، سد و رفع بیکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای بیمارستان تازه تاسیس شفا، تسریع در اتمام فرودگاه، جاده سقز - بوکان و بانه و زمینه‌سازی برای ازدواج آسان جوانان و اهتمام به ورزش بانوان از دیگر مواردی بود که جوانان سقزی در حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر آن تصریح کردند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 2 =