کمک ۱۸۰ میلیارد تومانی کمیته امداد کردستان به نیازمندان

شناسهٔ خبر: 132BC5EA -
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد زمینه کارآفرینی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فراهم شود.

به گزارش هاناخبر ،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در جمع کارکنان کمیته امداد کردستان، اظهار کرد:  انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و کمیته امداد یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که به یک کار و بحث جدید و فراز جدید در نفس انقلاب معنا می‌شود.

وی خطاب به کارکنان و مسئولین کمیته امداد گفت: تکریم ارباب رجوع و مستضعفین مهم ترین کار شما است یعنی برخورد با کرامت باید همواره در انجام کارها باشد و سعی کنید کرامت مردم حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان کرد: در این شرایط اقتصادی و تنگناها باید با مددجو به نحوی برخورد شود که در کمال تکریم و احترام باشد.

وی عنوان کرد: احساس رضایت از کار توسط خود شما از مولفه‌های بسیار مهمی است که کارکنان چنین دستگاه و نهادهای حمایتی باید مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: کمیته امداد اصل خدمت را باید بر کارآفرینی بگذارد، بنایی نباشد که اشخاص فکر کنند که جایی برای پول گرفتن وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: باید با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان وجود دارد زمینه کارآفرینی  مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فراهم شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه نحوه حمایت باید به گونه‌ای باشد که جامعه هدف این نهاد به سمت توانمندی و خودکفایی بیشتر سوق داده شوند، گفت: خدمت به محرومین معنویت‌زا است و این توفیقی است که با کار در چنین دستگاه‌های مقدسی بیشتر نصیب انسان می‌شود.

وی اضافه کرد: زکات از مسائل بسیار مهمی است باید روی این حوزه به صورت ویژه کار شود از محل زکوات می‌توانیم بخشی از مشکلات جامعه هدف را رفع کنیم.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان، نیز گفت: ۹ و نیم درصد جمعیت استان کردستان تحت حمایت کمیته امداد هستند که نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

وی افزود: با وجود کاهش تعداد پرسنل و افزایش آمار جامعه هدف با تلاش جهادی همکاران در حوزه خدمات‌رسانی به بهترین شکل ممکن عمل شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اذعان کرد: در ۹ ماه امسال ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در سرفصل‌های مختلف  مستمری، درمان، اشتغال، مسکن، کمک معیشت و غیره به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد کردستان کمک شده است.

شیخی‌زاده گفت: در زمینه کمک به ازدواج ۹۵۲ مددجو کمک هزینه ازدواج با اعتبار چهار میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته وی، توسط بنیاد مستضعفین در این حوزه حمایت بسیار خوبی از کمیته امداد شده و باصرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ۱۷۷ نفر جهیزیه تهیه و تحویل نیازمندان شده است.

وی اذعان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات نیز در قالب وام ضروری و کارگشایی ۴ هزار و ۸۲۵ مورد تسهیلات با صرف ۱۷ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار و غیره به عنوان سرفصل مهم دیگر در این نهاد برای  ۲ هزار و ۱۸۰ نفر پرداخت شده است،

وی گفت: در حوزه اشتغال نیز با پرداخت ۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۰۴ شغل ایجاد شده است.

وی با تاکید براینکه مسکن از مهم‌ترین دغدغه مددجویان زیرپوشش این نهاد است، گفت: طی پنج سال گذشته با تلاش همکاران و کمک خیرین دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خرید یا احداث و ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی نیز بهسازی و تعمیر شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =