پیشکسوتان جامعه پزشکی آذربایجان شرقی تجلیل شدند

شناسهٔ خبر: 132F07EE -
در مراسمی از 22 نفر از پیشکسوتان و چهره های ماندگار جامعه پزشکی آذربایجان شرقی تجلیل شد.

به گزارش هاناخبر ، رییس سازمان نظام پزشکی کشور در این مراسم گفت: پیشکسوتان و چهره های ماندگار جامعه پزشکی آذربایجان شرقی بیش از 50 سال به جامعه خدمت کردند، دانشجو و متخصص تربیت کردند و اخلاق مداری و مردم داری مهمترین اصل برای آنها بود.
رییس زاده افزود: تقدیر از این چهره ها در تکریم اخلاق پزشکی و تقدیس خدمت گذاری به مردم است که باید فارغ التحصیلان جوان این امور را مهم بدانند.
وی مهمترین چالش جامعه پزشکی در کشور را نبود درک صحیح نقش و مشکلات جامعه پزشکی از طرف مسئولان و رسانه ها عنوان و بیان کرد: اگر درک درست و متقابل باشد به افزایش اعتماد و احترام متقابل بین مردم و جامعه پزشکی کمک می کند اما اگر درک سطحی و نادرست باشد به اعتماد ضربه می زند.
رییس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: اگر مشکلات جامعه پزشکی به صورت عمیق و کارشناسی بررسی نشود منجر به مخدوش شدن ارتباط بین مردم و جامعه پزشکی و هجمه های بی دلیل به این قشر وارد می شود.
رییس زاده به فراهم نشدن زیرساخت ها و الزامات اجرای نسخه الکترونیک در کشور هم اشاره و تصریح کرد: مسئولان باید با انعطاف بیشتری این طرح را اجرا کنند چرا که فراهم نبودن زیرساخت ها از جمله قطعی برق، قطعی اینترنت و اشکالات در سامانه مشکلاتی را فراهم می کند و بهتر است برای اجرای صد درصدی آن نسخه های کاغذی به طور کامل حذف نشود.
 
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه اخلاق جزء جدایی‌‌ناپذیر حرفه پزشکی است، گفت: باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر آموزش دروس تخصصی، اخلاق پزشکی و شیوه برخورد مناسب و منطقی پزشک با بیمار نیز ترویج شود.
عابدین خرّم  افزود: در دنیای طبابت، اخلاق و حرفه به شکلی جدایی‌ناپذیر به یکدیگر گره خورده‌اند و هر پزشکی که کارش را به طور حرفه‌ای آغاز می‌کند و قدم در راه پرفرازونشیب درمان می‌گذارد قسم‌نامه‌‌ای را می‌خواند و خود را به رعایت اصولی ملزم می‌‌کند.
وی با اشاره به اینکه امروز تعداد پزشکان از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته، افزود: ضروری است ابعاد ارزشمند این قسم‌نامه در بین پزشکان جوان به خوبی نهادینه شود تا همچون پیشکسوتان این عرصه با جان و دل برای درمان بیماران فعالیت کنند.
وی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای و برخورد مناسب و منطقی پزشک با بیمار و همراه او در فرهنگ و جامعه ما پیشینه غنی دارد، گفت: باید اسطوره‌ها و الگوهای پزشکی و حماسه‌هایی که آفریده اند در جامعه و برای نسل جوان پزشکان معرفی شوند.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از مکانیسم پرداخت جامعه پزشکی انتقاد کرد و گفت: در صورت اصلاح ساختارها نظام پزشکی می تواند به رسالت خود دقیق تر عمل کند.
پزشکیان افزود: برای تصمیم گیری برای جامعه پزشکی باید علمی تر و کارشناسی تر عمل شود و از نظرات این قشر بهره گرفته شود.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 3 =