بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه بطور مستمر رصد می‌شوند

شناسهٔ خبر: 13749A06 -
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه بطور مستمر رصد می‌شوند.

به گزارش هاناخبر ،

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه تعداد بیمار خاص و صعب العلاج استان که در سامانه دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده اند ۴ هزار و ۵۰۶ بیمار است افزود :  ممکن است برخی از این بیماران به دلایلی هنوز اقدام به ثبت نام در این سامانه نکرده باشند.

وی گفت : بیماران خاص و صعب العلاج برای ثبت نام باید به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

نیمی از جمعیت بیماران خاص واکسن کرونا دریافت کرده اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه از آغاز واکسیناسیون کرونا تا کنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند خاطر نشان کرد: مشکلی در زمینه واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج وجود ندارد.

دکتر روشنی استقبال این بیماران را برای انجام واکسیناسیون خوب ارزیابی کرد و افزود: برای تزریق واکسن به این بیماران اطلاع رسانی های لازم در فضای مجازی ، رسانه ها و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی به انجام واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج در سایر  شهرستان های استان هم اشاره کرد و افزود: فراخوان انجام  واکسیناسیون بیماران هم در سایر شهرستانها ی استان صورت گرفته است.

نحوه اعمال جراحی بیماران خاص در شرایط کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کووید و لزوم اختصاص تعداد تخت‌های بیشتر برای درمان بیماران کرونایی، انجام اعمال جراحی در زمان شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعملهای وزارت بهداشت و کمک به سلامت بیماران انجام اعمال غیر ضروری که نیاز به مصرف داروهایی که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و از حساسیت ویژه ای برخوردارند بر اساس زمان سنجی و مناسب بودن شرایط انجام می شود .
دکتر روشنی به وجود ۶۴۲ بیمار دیالیزی و نیازمند پیوند در استان اشاره کرد و گفت جراحی پیوند کلیه یک جراحی است که در سطح فوق تخصصی انجام می شود .
وی با بیان اینکه فرآیند جراحی پیوند کلیه از سال ۱۳۶۸ در استان کرمانشاه کلید خورد و کرمانشاه در زمینه اعمال جراحی پیوند کلیه رکوردر است گفت از آن زمان تاکنون حدود ۱۸۰۰ جراحی پیوند کلیه در استان کرمانشاه انجام شده است.
وی با اشاره به انجام ۴ عمل پیوند کلیه در سال گذشته گفت : در دو ماهه امسال هم دو مورد پیوند کلیه انجام شده است.
ایشان درپایان از همه مردم عزیز کرمانشاه خواستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع این بیماری جلوگیری کرده و از کلیه بیماران خاص و سرطانی که هنوز واکسینه نشده‌اند می‌خواهیم در اسرع وقت به کلینیک بوستان واقع در روبروی بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه نمایند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =